Global Business Travel Association, GBTA, har gitt to av topplederne i Hertz utmerkelser for innovasjon og ledelse. Begge er kvinner som har kommet til topps i en tradisjonelt mannsdominert bransje. Hertz er også det selskapet som har økt kundetilfredsheten aller mest de siste seks årene.

Hallvard Nerbøvik - Hertz bilutleie
Hallvard Nerbøvik (Foto: Hertz)

– Hertz har mange dyktige kvinner både globalt og i Norge. Mange tenker kanskje på bil som noe som engasjerer litt ulikt mellom kvinner og menn. Vår bransje handler nå mer og mer om mobilitet i bred forstand, og det er noe alle er og bør være opptatt av, sier Hallvard Nerbøvik, markeds- og kommunikasjonsdirektør i Hertz Norge.

Interne forbilder

De to prisvinnerne er begge Senior Vice Presidents i Hertz. Susan Jacobs for “Dollar og Thrifty Brands” og Laura Smith for “Global Customer Experience”.

De er begge interne forbilder og rollemodell i reisebransjen internasjonalt. Laura har vært særlig viktig for oss fordi hun har mye av æren for at vi har den desidert høyeste kundetilfredsheten i bransjen, ifølge en fersk kåring av J.D. Power, sier Nerbøvik.

Fornøyde kunder gir flere kunder

– Forutsetningen for å vokse er at vi har de mest fornøyde kundene, både i Norge og i store markeder som USA. Så langt i år har vi vokst med over 10 prosent. Veksten er særlig stor på flyplassene og i forretningsreisesegmentet, sier Nerbøvik.

Hertz mener at en moderne og mer klimavennlig bilpark også er en grunn til at selskapet gjør det bra på kåringene.

– For å vinne kampen om kunden må man ha rett kjøretøy og en god miks av kjøretøy, på rett sted og til rett pris. Her har vi lykkes godt de siste årene med økt tilførsel av kjøretøy med hybrid og el drivlinjer. I tillegg sier kundene at de opplever vår teknologi og vår service som smidig og effektiv. Vi er nå godt i rute til å nå nye milepæler i 2020, sier Nerbøvik.

Samarbeider om mobilitet

God tilgjengelighet, miljøriktige kjøretøy og brukervennlige tekniske løsninger er viktige satsningsområdene for Hertz i Norge. I tillegg er selskapet en aktiv deltaker i prosjekter knyttet til mobilitets- og delingsløsninger som «Reisenavet» med blant andre Forskningsrådet, Entur, SINTEF, Ruter, Kolumbus, samt «Mobilitetsfloken» med Æra, NAF, TØI og Q-Free, m.fl. 

– Vi satser knallhardt på tilgjengelighet og ny brukervennlig teknologi. I tillegg jobber vi med nye leie- og mobilitetskonsepter slik at folk som bor sentralt i de større byene ikke skal ha behov for å eie egen bil. Her samarbeider vi nå med de beste forskningsmiljøene i Norge. Vi skal bli Norges ledende mobilitetsaktør, sier Hallvard Nerbøvik i Hertz Bilutleie.

Flere relaterte saker finner du HER, HER, HER og HER

Flere B2B nyheter finner du HER og HER

Kommentarer