logo-white

Hertz overrasker med god sommertrafikk

Juli ble langt bedre for markedslederen enn fryktet. Det førte til at Hertz var utsolgt for biler gjennom store deler av sommeren. Heldigital og døgnåpen bilutleie gjør at selskapet også er forsiktige optimister for resten av året.

Trygve Simonsen (bildekilde: hertz.no)

– Vi forventet en større nedgang enn det faktisk ble. I juli var omsetningen 37 prosent lavere enn i fjor, men vi er tross alt fornøyde. Den største utfordringen for oss har vært å skaffe tilstrekkelig med biler til alle som vil leie, sier Trygve Simonsen, adm. direktør i Hertz Norge.

Flytrafikken rammer

Aktiviteten på norske flyplasser ligger i gjennomsnitt 65 prosent lavere enn i 2019. Det rammer leiebilselskapet. Samtidig opplever Hertz god oppgang på bykontorene over stort sett hele landet. Nå er selskapet også litt mer optimistiske for høsten.

– August er normalt årets mest travle periode. Nå er vi usikre på hvordan denne måneden blir. Likevel ser vi litt lysere på høsten enn vi gjorde i vår. Trafikken ser ut til å ta seg langsomt opp og folk begynner så smått å reise mer både privat og i jobb. Nå kan det selvsagt komme nye innstramninger fra myndighetene, men det er en usikkerhet alle bedrifter må leve med, sier Simonsen.

Heldigital og døgnåpen

En annen grunn til optimismen er at Hertz nå kan tilby et heldigitalt konsept på alle sine utleiesteder i Norge. I tillegg gir nye og flere nøkkelbokser og selvbetjente kiosker, mulighet for å hente ut bilen når som helst på døgnet.

– Dette betyr at du nå kan leie bil hos oss helt papirløst, og at leiebilopplevelsen din blir både raskere, enklere og mer oversiktlig. Dette består blant annet av online innsjekk, digital leiekontrakt og en egen portal hvor alle opplysninger rundt ditt leieforhold samles på ett sted, inkludert kjøretøyopplysninger, sier Simonsen.

Hertz-Gold-Plus-Rewards
Hertz Gold Plus Rewards (hertz.no)

En tvers igjennom digital kundereise har vært et prioritert prosjekt for Hertz over lang tid.

– Tilgjengelighet i vår bransje dreier seg om to ting. For det første må kunden ha mulighet til å bestille, hente ut bilen og ha oversikt over sine leier på alle typer plattformer, og uten på noe tidspunkt å måtte signere på et papir. For det andre må bilen kunne hentes og leveres der kunden trenger den og når kunden ønsker det, sier Simonsen.

Hertz samarbeider også om ulike mobilitetsløsninger med blant andre Forskningsrådet, Entur, SINTEF, Ruter, Kolumbus, samt om «Mobilitetsfloken» med Æra, NAF, TØI og Q-Free, m.fl.

– Vi satser knallhardt på tilgjengelighet og ny brukervennlig teknologi. I tillegg jobber vi med nye leie- og mobilitetskonsepter slik at folk som bor sentralt i de større byene ikke skal ha behov for å eie egen bil. Her samarbeider vi nå med de beste miljøene i Norge. Vi skal være Norges ledende mobilitetsaktør, sier Trygve Simonsen i Hertz Norge.

Flere saker om Hertz og om bilutleie finner du HER og HER

Facebook
Twitter
LinkedIn

Kategorier

Stikkord

Relaterte Innlegg

Kommentarer

Ent innlegg

(Foto: Norwegian Air Shuttle)

Selvbetjeningskioskene på flyplassene oppgraderes

(Fotokilder: fundaciomallorcaturisme.net/related.dk)

Kulturelle begivenheter på Mallorca

(Foto: Nordic Hotels & Resorts)

Wood Hotel Bodø åpner restaurant ATTME

Kollektivt påskebad i Varberg (Foto: Natalie Greppi)

Påske i Sverige: 10 tips til påskeferie på andre siden av grensa

Seokchon Lake Park med  Lotte World's Magic Island som ligger i hovedstaden Seouls Songpa District  (Foto: Korea Tourism Organization)

Koreas turistorganisation samarbetar med AVIAREPS i Italien och Sverige