Skygg banen, enhjørninger. Deres dager er talte. Nå er det havfruer som gjelder. Det er tre ganger så mange (13 %) som heller ville vært en havfrue enn en enhjørning (4 %). Det blir enda mer vanntastisk: over en tredjedel (37 %) av de spurte sier at de tror på havmennesker. 8 % av nordmenn påstår også at de har sett dem. Det betyr at 418 640 av oss har sett dem med sine egne øyne! 

For å feire sin fascinasjon for havfolket, arrangerer Hotels.com™ et begrenset antall havfruetreningsøkter på utvalgte steder rundt om i verden. (bildestrøm kilde: hotels.com)

De finntastiske treningsøktene vil finne sted på utvalgte Hotels.com-overnattingssteder i september. Det er kun et begrenset antall kurs som vil være tilgjengelig for de 24% av reisende som sier at de har lyst på en ferie med helt unike aktiviteter og opplevelser — som havfruetrening. Havfruetimene gir deg muligheten til å komme i kontakt med din indre Ariel fra Den lille havfruen. Hun er Norges favoritthavfrue (31 %), etterfulgt av Emma, Rikki og Cleo fra H2O (5 %) og havfruene fra Pirates of the Caribbean (4 %).

I følge en ny undersøkelse* fra Hotels.com, er eventyrlystne reisende på jakt etter overnattingssteder som byr på noe utenom det vanlige. Nesten en fjerdedel (24 %) vil heller prøve havfruetrening enn yoga (23 %), barre-trening (19 %), oppblåsbar hinderløype (16 %) og HIIT (11 %) på hotellet sitt. Ønsket om å oppleve havfruelivet er så stort at nesten halvparten (46 %) av alle reisende sier at de ville bestilt et hotell kun for å kunne bli med på en treningsøkt med fiskehale. Er ikke det vanvittig?

Instruktøren er en profesjonell havfrue (ja, det er helt sant). Gjestene vil bli bedt om å ta på seg en havfruehale og dukke under vann for å svømme, snurre og sno seg gjennom en rekke utfordrende øvelser. Og det viktigste av alt er at treningsøktene vil ta seg veldig godt ut på Instagram.

Johan Svanström, Presidenten av Hotels.com, sier:

– Reisende nå om dagen ønsker seg mer enn evighetsbasseng og kingsize-seng. De vil ha opplevelser de kan bli revet med av og skryte av dem på sosiale medier. Vi vet at de har lyst på minneverdige ferieopplevelser, noe disse havfruetimene er eksempler på. Hvor mange ganger i livet vil du få muligheten til å plaske, snurre og svømme som Ariel? Vi er vanvittig glade for å kunne introdusere disse eksklusive øktene for alle eventyrlystne reisende der ute og gi folk muligheten til å prøve noe uvanlig og #vanntastisk.»

Gjestene kan få en smakebit på treningsopplegget i Hotels.coms video. Her ser man ingen ringere enn havmannen Chris, en ledende, gullfinnet Insta-havmann fra havet i nord. Havmannen Chris sier:

– Det var en drøm som ble til virkelighet da jeg svømte ned for å bli med i Hotels.coms video og dele mine hemmeligheter fra havdypet med resten av verden. Det er fantastisk å være en havmann, men det er ikke enkelt. Vi er nødt til å være i toppform, kunne svømme raskt og dykke ned i dypet. I tillegg må vi se bra ut slik at vi når som helst kan legge oss ned på steiner og klipper. Det er god trening for halen min, med andre ord. Jeg godkjenner disse treningstimene og blir en gladlaks når jeg ser at folk over hele verden har muligheten til å få på seg haler og bli med oss i vannet.»

I år har vi opplevd suksesser som TV-serien Siren, Nicki Minaj utkledd som en havfrue og en ny film om Den lille havfruen. Folk har dermed ikke bare lyst til å være havfruer selv. En femtedel (21 %) av reisende vil dra til et sted der de tror det finnes en sjanse for å se havfruer. I tillegg ville én av ti (9 %) heller blitt sammen med et havmenneske enn et vanlig menneske. Kanskje det er på tide å oppdatere Tinder-profilen din?

For å feire sin fascinasjon for havfolket, arrangerer Hotels.com™ et begrenset antall havfruetreningsøkter på utvalgte steder rundt om i verden. (bildestrøm kilde: Hotels. com)

Menn er har størst interesse av havfolket. 20 % av norske menn er begeistret for havfolk og tror at de kunne blitt forelsket i en av dem. Flere enn én av ti menn kunne tenke seg å være en havmann. 8 % av kvinner tror det er mer sannsynlig at deres mann eller kjæreste blir med på havfruetrening enn dem selv.

De eksklusive havfruetreningene** fra Hotels.com vil finne sted på hoteller i Spania, Japan og Mexico i september. Tilgjengelig på Zafiro Palace Palmanova på Mallorca fra 20.—22. september, på Kanucha Bay Hotel & Villas i Okinawa i Japan fra 17.—21. september og på Camino Real Polanco Mexico i Mexico City 1., 8., 15. og 22. september.

Treningen er inspirert av havmanntrenden som også har vært brukt i Hotels.coms nyeste reklamekampanje i Norden, Frankrike, Italia, Spania, Australia, den fransktalende delen av Canada, Mexico og Brasil. Badenymfer og sjøfolk bør svømme til Hotels.com for å bestille et hotell til sitt neste undersjøiske eventyr. Klikk her for å få mer informasjon om hvor du kan plaske i september. Det er helt #vanntastisk!

Oppsummert

  • Vekk med hornene, på med halene: På spørsmål om hvilken mytisk skapning man helst ville vært, var det tre ganger så mange (13 %) som svarte at de heller ville vært en havfrue enn en enhjørning (4 %)
  • «Finntasi» og virkelighet: Flere enn en tredjedel (37 %) av de som har blitt spurt tror at havfruer finnes. Så mange som 8 % av alle nordmenn påstår at de har sett en. Det betyr at 418 640 stykker av oss har sett dem med sine egne øyne!
  • Havfruemani: Over en tredjedel (34 %) av alle menn tror på havfruer og havmenn. Én av ti hadde til og med foretrukket å være sammen med en havfrue fremfor et menneske.
  • Treningshavfrue:  tilbyr et begrenset antall havfruetreningsøkter på utvalgte hoteller i Spania, Mexico og Japan i september.

Kommentarer