logo-white

Hotels.com integrerer Uber i sin mobil-app

Hotels.com har annonsert integrering av transporttjenesten Uber i sin prisvinnende mobil-app. Dette gir kundene muligheten til å bestille transport som tar dem direkte til hotellet – ved å trykke på en egen Uber-knapp.

Ved hjelp av Button, mobilverdenens ledende plattform for apputvikling, kan Hotels.com sine Android-brukere nå bestille en Uber direkte i Hotels.com-appen. Uber knappen blir tilgjengelig på 30 språk, og i alle land der Uber opererer.

Kunder som bor på et av Hotels.com sine hundretusenvis av overnattingssteder, vil se en egen Uber-knapp i appen fra den dagen hotellbesøket deres starter, både på hjemmesiden og på bestillingssiden. Når en bruker trykker på Uber-knappen, vil hotelladressen være forhåndslagret i appen, for å gi en sømløs opplevelse.

Hotels.com er en ledende ekspert på hotellovernatting, og den prisvinnende mobil-appen deres er lastet ned over 50 millioner ganger.

– Hos Hotels.com setter vi vår ære i å være i front når det kommer til utvikling innen mobilteknologi, og vi er stolte over å være en av de første aktørene til å tilby denne Uber-servicen. Uber er, i likhet med oss, ledende innen teknologi på sitt felt, og sammen kan vi gjøre det enklere og mer sømløst for reisende å komme seg til hotellet sitt. Vi leter alltid etter nye måter å utvikle våre mobiltilbud på, så det er bare å følge med for flere spennende funksjoner fremover, sier Dan Craig, Senior Director for Mobile for Hotels.com brand.

– Vi ser alltid etter nye måter å forbedre våre kunders reiseopplevelse på, og med integrasjonen av Uber og Hotels.com via Button, er det lettere enn noen gang å oppleve verden, sier Chris Saad, Head of Product for Uber Developer Platform.

Button står bak integreringen, og tilbyr en enkel og effektiv måte å bygge partnerskap på mobile plattformer, som igjen gir komplementære tjenester og øker inntektene, med en god brukeropplevelse.

– Button beviser stadig at den beste måten å tjene penger på, er å sette kunden i første rekke, sier Michael Jaconi, CEO og Co-Founder av Button.

– Ved å gi brukerne tilgang til de tingene de ønsker seg når de trenger det, i dette tilfellet en enkel måte å bestille en Uber for å komme seg til hotellet raskere, åpner Button en ny kanal for å tjene penger som gjør at alle parter vinner på det, ikke minst brukerne.

Facebook
Twitter
LinkedIn

Kategorier

Stikkord

Relaterte Innlegg

Kommentarer

Ent innlegg

(Kilde:/skjermdump: Flightradar24.com)

Avinor: Forsiktig åpning av luftrommet over Sør-Norge

(foto: ©otoerres)

Reiselivsmagasinet på RadioRiksOslo torsdag 25. april 2024

(Foto: Ivan Sardi)

Økende interesse for sykkellandet Kroatia

Sykehusskip: Håndterapeut Yieddy Ferreira jobber med mobilitet sammen med en pasient (Foto: Tirsa Tapia Zamora)

Nytt sykehusskip for gratis kirurgi og opplæring i Afrika sør for Sahara

Fra mellomoppgjøret i 2023 (Foto: HK/LO)

Fare for streik i norske taxfree-butikker