Hotels.com har annonsert integrering av transporttjenesten Uber i sin prisvinnende mobil-app. Dette gir kundene muligheten til å bestille transport som tar dem direkte til hotellet – ved å trykke på en egen Uber-knapp.
Ved hjelp av Button, mobilverdenens ledende plattform for apputvikling, kan Hotels.com sine Android-brukere nå bestille en Uber direkte i Hotels.com-appen. Uber knappen blir tilgjengelig på 30 språk, og i alle land der Uber opererer.
Kunder som bor på et av Hotels.com sine hundretusenvis av overnattingssteder, vil se en egen Uber-knapp i appen fra den dagen hotellbesøket deres starter, både på hjemmesiden og på bestillingssiden. Når en bruker trykker på Uber-knappen, vil hotelladressen være forhåndslagret i appen, for å gi en sømløs opplevelse.
Hotels.com er en ledende ekspert på hotellovernatting, og den prisvinnende mobil-appen deres er lastet ned over 50 millioner ganger.
– Hos Hotels.com setter vi vår ære i å være i front når det kommer til utvikling innen mobilteknologi, og vi er stolte over å være en av de første aktørene til å tilby denne Uber-servicen. Uber er, i likhet med oss, ledende innen teknologi på sitt felt, og sammen kan vi gjøre det enklere og mer sømløst for reisende å komme seg til hotellet sitt. Vi leter alltid etter nye måter å utvikle våre mobiltilbud på, så det er bare å følge med for flere spennende funksjoner fremover, sier Dan Craig, Senior Director for Mobile for Hotels.com brand.
– Vi ser alltid etter nye måter å forbedre våre kunders reiseopplevelse på, og med integrasjonen av Uber og Hotels.com via Button, er det lettere enn noen gang å oppleve verden, sier Chris Saad, Head of Product for Uber Developer Platform.
Button står bak integreringen, og tilbyr en enkel og effektiv måte å bygge partnerskap på mobile plattformer, som igjen gir komplementære tjenester og øker inntektene, med en god brukeropplevelse.
– Button beviser stadig at den beste måten å tjene penger på, er å sette kunden i første rekke, sier Michael Jaconi, CEO og Co-Founder av Button.
– Ved å gi brukerne tilgang til de tingene de ønsker seg når de trenger det, i dette tilfellet en enkel måte å bestille en Uber for å komme seg til hotellet raskere, åpner Button en ny kanal for å tjene penger som gjør at alle parter vinner på det, ikke minst brukerne.