Scandic tok gull i kategoriene «Beste event» og «Sosialt ansvar» og fikk hederlig omtale i flere kategorier. Hotellkjeden kapret i tillegg de gjeve prisene for «Årets unge hotelier» og «Årets unge leder» i reiselivsbransjen, under reiselivets «Oscarutdeling», HSMAI-prisene.

HSMAI Awards 2020 - Markedsavdelingen i Scandic Hotels Norge
Det var duket for prisdryss til Scandic da reiselivsbransjens beste markedsførere ble hedret under årets HSMAI Awards (Bildekilder: Scandic Hotels/HSMAI)

– Dette er virkelig en stor dag for alle i Scandic! Jeg er utrolig stolt og glad over hva vi har klart å få til i året som har vært. Å vinne flere prestisjefylte priser i konkurranse med resten av aktørene i den norske reiselivsbransjen er fantastisk. Det er spesielt gledelig at Scandic har en bedriftskultur som får frem så mange dyktige unge talenter, sier Asle Prestegard, fungerende administrerende direktør i Scandic Norge.

Det var duket for prisdryss til Scandic da reiselivsbransjens beste markedsførere ble hedret under årets HSMAI Awards.

For sin innsats under Arctic Race of Norway, ble Scandic hyllet med gull i kategorien «Beste Event + IMC». I tillegg til hederlig omtale for kampanjen «Feel Grand» for Grand Hotel Oslo by Scandic, fikk hotellkjeden også anerkjennelse for prosjektet «Turn off the tap», der Scandic involverte alle sine 18.000 medarbeidere for å bli mer bærekraftig.

En tydelig oppfordring til andre reiselivsbedrifter

I kategorien Sosialt Ansvar vant Scandic gull for sitt sterke engasjement for tilgjengelighet og inkludering. Gjennom prosjektet «Funkis take-over» har personer med nedsatt funksjonsevne fått være med å drifte Scandics hoteller. Målet har vært ansette flere med nedsatt funksjonsevne og vise at mangfold er en styrke i arbeidslivet.

– At vi blir hedret i kategorien «Sosialt ansvar» betyr mye for oss. I Scandic brenner vi for å støtte lokalsamfunnet vi er en del av, og tilgjengelighet og inkludering er en av våre hjertesaker. At vårt engasjement blir lagt merke til og ikke minst at det vi gjør bidrar til å skape faktiske endringer i samfunnet, er vi utrolig stolte over, sier Tine Birkeland Westby, markeds- og kommunikasjonsdirektør i Scandic Norge.

Det er nettopp Scandics innsats for å løse et reelt samfunnsproblem som blir fremhevet i juryens begrunnelse;

«Det årets vinner har fått til burde være en tydelig oppfordring til andre reiselivsbedrifter, nemlig at det faktisk går an å ansette personer med funksjonshemming i næringen».

En uvirkelig følelse

I tillegg til gull og hederlige omtaler, kapret Scandic de prestisjefylte prisene for både «Årets unge hotelier» og «Årets unge leder» under 2020-utgaven av HSMAI Awards i Norge .

Årets unge hotelier - Årets unge leder HSMAI Awards 2020
F.v. Årets unge hotelier Emma Järpell og Årets unge leder Christopher Gundersen (Foto Camilla Bergan)

Emma Järpell inntok hotelldirektørrollen på Scandic Karasjok i september 2018. Siden har læringskurven vært bratt, og i går ble hun kåret til «Årets unge hotelier» blant de beste kandidatene i reiselivsbransjen.

– Å vinne en pris som dette er nesten uvirkelig. Det føles som i går at jeg satt på skolebenken som 18-åring og satte meg et mål om å bli hotelldirektør innen min 30-års dag. Et mål jeg nådde med fem ukers margin og som dessuten tok meg til hjertet av Finnmark og hjertet av Sápmi Karasjok. Denne prisen deler jeg med hele mitt hotell og mitt team. Sammen har vi skapt en herlig arbeidshverdag fylt med latter, glede og fantastiske gjesteopplevelser, forteller Järpell.

Kåret til «Årets unge leder» i reiselivsbransjen

Area Revenue Manager og Director of Leisure Desk i Scandic Norge, Christopher Gundersen, har gjort seg bemerket som en tydelig, inkluderende og motiverende leder gjennom endring 2019. Nå stakk han av med den gjeve prisen «Årets unge leder».

– Jeg syns først og fremst det er stort å bli nominert til prisen som årets unge leder. Jeg er stolt av det vi som team på både Leisure Desk og Revenue har oppnådd gjennom fokus på struktur og samarbeid i et år med mye endringer. Å vinne denne prisen er for meg et symbol på at vi jobbet målrettet som avdeling og ikke minst at vi lykkes med å tilpasse oss til endringer i markedet. Jeg er takknemlig til mine gode kollegaer i Scandic for denne prisen, sier Gundersen. 

Flere saker om Scandic og HSMAI finner du HER og HER

Kommentarer