logo-white

Hurtigruten går globalt med Gambit Hill+Knowlton

Etter en internasjonal tilbudskonkurranse, velger Hurtigruten å sette den globale PR-kontoen sin til Hill+Knowlton Strategies.

— Hurtigruten skal være verdensledende på unike, naturbaserte ekspedisjonsopplevelser langs norskekysten, i Arktis og rundt Antarktis, og på nye destinasjoner som Canada og Amazonas. Vi har sett etter en global partner som effektivt støtter oss i arbeidet med å omsette DNA-et vårt til selgende historier i alle kulturer og kanaler. Hill+Knowlton vil også være best i verden, og vi lot oss imponere over deres evne til å kombinere merkevareforståelse, kreativitet og systematikk til en innovativ og slagkraftig løsning, sier kommunikasjonsdirektør Anne Marit Bjørnflaten i Hurtigruten.

— Hurtigrutens merkevare, historie og vekstambisjoner gjør dem til et ikonselskap som vi er svært stolte over å få lov til å jobbe med, sier Roland Berg Lie, direktør for markedskommunikasjon i Gambit H+K.

Norge ved roret hos kunde og byrå

Hurtigruten har tidligere samarbeidet med ulike PR-byråer i ulike markeder og regioner. Nå samler selskapet all styring og koordinering til Norge og alle uttak og all lokal kommunikasjonsrådgivning skal gjøres av egne ansatte og av Hill+Knowltons globale nettverk. Gambit H+K vil få føringer fra og rapportere resultater til Hurtigrutens globale PR Manager i Oslo.

Hill+Knowltons Oslo-kontor skal ha en styrende og koordinerende rolle overfor landkontorer i Hill+Knowlton-systemet i Hurtigrutens fire kjernemarkeder i Tyskland, Storbritannia, Frankrike og USA, i tillegg til i de nye vekstområdene til Hurtigruten i Kina, Japan, India og Australia/New Zealand. Hurtigruten vil selv ha styring over PR-aktivitetene i Norge, mens Hill+Knowlton vil bistå med tilpasninger for Sverige og Danmark.

— Hurtigruten har vært en pionerbedrift siden 1893. I dag kombinerer vi tradisjon, nyskaping og bærekraft til et moderne og etterspurt premium opplevelsesprodukt med appell for eventyrlystne reisende fra hele verden. Sammen med Hill+Knowlton skal vi ta nye sprang i arbeidet med å skape vår egne kategori i kontrast til masseturismen. For å lykkes, er det svært viktig å få alle våre fortjente, betalte og eide initiativer til gjensidig å forsterke hverandre. De skal inneholde alle de enestående opplevelsene, historiene, bildene og filmene vi tilbyr, sier Bjørnflaten i Hurtigruten.

— Hill+Knowlton er ett globalt selskap, og ikke bare et nettverk av ulike kontorer. Således kan vi levere kreative og integrerte løsninger på tvers av mange markeder. Vi ser frem til å være en partner for Hurtigruten i både etablerte og fremvoksende markeder, sier Berg Lie i Gambit H+K.

Facebook
Twitter
LinkedIn

Kategorier

Stikkord

Relaterte Innlegg

Kommentarer

Ent innlegg

(Foto: Qatar Airways)

Hamad International Airport kåret til “Verdens Beste Flyplass” under Skytrax World Airport Awards 2024

(Bilde/illustrasjon: apollo reiser)

Apollo lanserer nye reiser til «Destinasjon Ukjent»

Radisson Hotel & Conference Centre Oslo Airport har 52 moderne og fleksible møterom (Foto: Radisson Hotel Group)

Erfaren hotelldirektør vender tilbake til Oslo Lufthavn Gardermoen

Røst lufthavn (Foto: Øystein Løwer/Avinor)

Daniel Østensen ny lufthavnsjef for Røst og Værøy