logo-white

Hvordan øke tilfredsheten blant forretningsreisende, uten å ta knekken på budsjettet

Egencia og Sabre Corporation har publisert rapporten «De forretningsreisendes år: Fire nøkkelpunkter for å øke tilfredsheten blant frekvente reisende i 2017».

Rapporten består av analyser og anbefalinger om hvordan selskaper kan støtte sine travleste forretningsreisende, med fokus på ekstragoder og reisepolicyer. Tanken er at bedrifter som følger disse fire tipsene, vil gjøre livet enklere for de som reiser mest med relativt små endringer i forretningsreiseprogrammet.

Businessclass-hjørnet i SAS Loungen på Oslo lufthavn (©otoerres)

Tips som vil tilfredsstille dine forretningsreisende

  • Gjør grunnarbeidet: I sin nyutgitte årlige rapport om flyreisebransjen fant Expedia og Airlines Reporting Corp. at reisende i gjennomsnitt finner de beste tilbudene på flyreiser minst 21 dager i forkant av reisen.
  • Inkluder fast-track og forhåndsreservasjon av sete i leverandørkontakten: I følge Sabres data om flybestilling og -markedsføring er de mest populære tilleggstjenestene i Nord-Amerika, Latin-Amerika, Europa og Asia/Stillehavsregionen fast-track-pass og forhåndsreservasjon av seter.  For bedrifter som ønsker å gi ekstra fleksibilitet og økt komfort til sine forretningsreisende, kan det være lurt å inkludere disse tjenestene når de forhandler med leverandører.
  • Tilby medlemskap i et globalt lounge-program: I Sabres fly- og flyplassdata fremkommer det at følgende flyplasser er blant de mest benyttede av forretningsreisende; Chicago O’Hare internasjonale lufthavn (ORD), LaGuardia lufthavn (LGA), John F. Kennedy internasjonale lufthavn (JFK), Sao Paulo Congonhas internasjonale lufthavn (CGH) og London Heathrow internasjonale lufthavn. Disse flyplassene har også en tendens til å ha flere forsinkelser. I tilfelle av forsinkelser, gir et globalt lounge-program reisende mulighet til å jobbe under behagelige forhold.
  • Inkluder reiseapper i bedriftens reisepolicy: Omtrent 80 prosent av globale forretningsreisende foretrekker å bestille reisene sine selv1. Brukervennlige reiseapper forenkler bestillings- og reiseadministrasjonsprosessen.

Les mer om rapporten «De forretningsreisendes år: Fire nøkkelpunkter for å øke tilfredsheten blant frekvente reisende i 2017» HER 

Air France Lounge på Paris Charles de Gaulle (foto: ©otoerres)
Facebook
Twitter
LinkedIn

Kategorier

Stikkord

Relaterte Innlegg

Kommentarer

Ent innlegg

Illustrasjonsbilde: Avinors elfly over Trondheim lufthavn, Værnes (Foto: Øystein Løwer / Avinor)

Norge skal etableres som internasjonal testarena for null- og lavutslippsluftfart

(Illustrasjonfoto OFV/Bo A. Bergan)

Norge vs. Europa: Laveste snitthastighet mellom storbyene

(Foto: Radisson Hotel Group)

Radisson Hotel Groups Responsible Business Report 2023

A frozen river at sunrise  in a wintry landscape  near Levi in Finnish Lapland  (Photo: Discover Airlines)

Discover Airlines winter flight schedule 2024/25: More flights to more destinations from Frankfurt and Munich

Sir Tim Clark - Emirates - Lifetime Achievemen - Aviation Business Awards- t Award -

Dubai, UAE og DXB er tilbake til normalen etter noen surrealistiske døgn