Carlson Rezidor Hotel Group rebrandes  til Radisson Hotel Group, med umiddelbar virkning. Lanseringen fant sted på International Hotel Investment Forum (IHIF) i Berlin.

Radisson Hotel Groups nye logo (Bildekilde: RHG)

Den nye identiteten bygger videre på Radisson-navnets sterke, internasjonale posisjon og skal ytterligere styrke varemerkets tilstedeværelse i markedet og bidra til å øke markedsføringseffektiviteten på tvers av den globale porteføljen og tilby førsteklasses opplevelser for gjester, eiere og medarbeidere. «Every Moment Matters» er selskapets nye servicefilosofi for alle varemerkene, hotellene og medarbeiderne i selskapet.

Det nye navnet «Radisson Hotel Group» bygger på det sterke partnerskapet mellom Radisson Hospitality, Inc. (tidligere Carlson Hotels, Inc.) og Rezidor Hotel Group AB (børsnotert på Nasdaq Stockholm og med hovedkontor i Brussel) som har master franchiseavtaler til å utvikle og drive flere varemerker over hele Europa, Midtøsten og Afrika.

Fra nyoppussede Radisson Blu Atlantic Hotel i Stavanger (bilde: ©otoerres)

Radisson Hotel Group, som i dag er den 11. største hotellgruppen i verden, består av åtte hotellmerker med over 1400 hoteller i drift og under utvikling. Lanseringen av konsernets nye identitet er en viktig milepæl i selskapets femårsplan som vil transformere virksomheten og posisjonere selskapet til å bli det foretrukne valget for gjester, eiere, investorer og talenter i bransjen.

– I dag er starten på en spennende epoke for Radisson Hotel Group, forenet av vårt nye varemerke og langsiktige visjon om å bli et av de tre ledende hotellkjedene i verden, sier Federico J. González, President & CEO, the Rezidor Hotel Group and Chairman of the Global Steering Committee, Radisson Hotel Group.

– Vår femårsplan inkluderer initiativer som omdefinerer vår verdiproposisjon, optimaliserer vår portefølje, strømlinjeformer driften, investerer i nye teknologisystemer og sikrer at alle våre medarbeidere hver eneste dag lever etter servicefilosofien «Every Moment Matters». «Every moment Matters» handler om hvordan vi arbeider, gjør forretninger og hvem vi er her hos Radisson Hotel Group – et sted hvor alle øyeblikk er betydningsfulle. Vår rebranding er bare begynnelsen, sier Federico J. González.

– Opprettelsen av Radisson Hotel Group er en utvikling av vårt langsiktige partnerskap med Rezidor Hotel Group. Sammen tydeliggjør og implementerer vi en ny varemerkearkitektur for å skape merverdi for våre gjester og eiere, sier John M. Kidd, Chief Executive Officer & Chief Operating Officer, Radisson Hospitality, Inc.

 – Dette er riktig tidspunkt for oss til å justere våre strategiske og driftsmessige planer og bli en solid spiller på markedet”, fortsetter han.

Landemerket Park Inn by Radisson på Alexanderplatz i Berlin (arkivbilde: ©otoerres)

 I forbindelse med navneendringen som forener varemerkene rundt Radisson-navnet, har Radisson Hotel Group også omstrukturert sin varemerkearkitektur. Selskapet har definert fire pilarer for gjesteopplevelsen som skal implementeres hos alle 8 varemerker: (1) Brilliant Basics (2) Memorable Moments (3) Local Experience (4) Feel at Ease.

Park Inn by Radisson Oslo Airport Norway (bildekilde: RHG)

Varemerkeporteføljen tilbyr hoteller for alle reisende, i alle prisklasser:

RADISSON COLLECTION

WELCOME TO THE EXCEPTIONAL

Radisson Collection erstatter selskapets varemerke “Quorvus Collection”. Radisson Collection lanseres i juni 2018 og inkluderer et utvalg av selskapets mest eksepsjonelle hoteller.

 RADISSON BLU®

FEEL THE DIFFERENCE

Radisson Blu fortsetter å gi gjestene vennlig og personlig service, med stilfulle gjesterom og lokaler. Varemerket fortsetter sin ekspansjon i store byer verden over.

RADISSON®

SIMPLY DELIGHTFUL

Radisson introduseres i EMEA og tilbyr gjesteopplevelser til dem som forventer det lille ekstra. Varemerket fornyes i Amerika og i Asia, med endringer i logoen og den visuelle identiteten, produktdesignet og gjesteopplevelsen, og vil fokusere på å gi gjesteopplevelser og design inspirert av Skandinavia.

RADISSON RED®

ENJOY IT!

Radisson RED gir en leken twist på tradisjonelle hotellopplevelser og ruller nå ut en ny produktdefinisjon og ny logo. Varemerket har en robust vekstplan i EMEA og Amerika.

PARK PLAZA®

SMART, ENGAGING SERVICE

Park Plaza tilbyr ledende design og spiller på den lokale stilen der hotellene befinner seg. Varemerket har blitt oppdatert slik at det nå er mer relevant også for internasjonale reisende med høye forventninger.

PARK INN® BY RADISSON

FEEL GOOD

Park Inn by Radisson fortsetter å utvide sitt fotavtrykk verden over og gir gjestene behagelige, stressfrie og positive opplevelser, med god mat og fargerike miljøer. Hotellene er plassert i større byer og ved flyplasser.

 COUNTRY INN & SUITES® BY RADISSON

I LOVE THIS COUNTRY

Country Inn & Suites by Radisson annonserte nylig sin navneendring hvor “by Radisson” ble lagt til for å tilpasse varemerket slik at det samsvarer med Radisson-selskapets varemerke. Hotellkjeden fortsetter å beholde sin identitet og tar med seg det beste fra Radisson-varemerket.

PRIZEOTEL

AFFORDABLE HIGH DESIGN

Prizeotel vil fortsette å vokse over hele EMEA for å betjene det moderne økonomisegmentet.

Den nye varemerkearkitekturen gir også nye kundefordeler, blant annet:

Radisson Rewards™Â er det nye globale lojalitetsprogrammet (tidligere Club Carlson SM), hvor medlemmene kan nyte ‘Members only rate’, får tilgang til eksklusive fordeler og tjener til gratis hotellnetter.

Radisson Rewards ™ for Business rettet mot profesjonelle partnere, inkludert møte- og arrangementsplanleggere, samt reisebyråer og aktører på tvers av alle varemerker.

Radisson Meetings ™Â er et forbedret møte- og arrangementstilbud som er designet for å gjøre hvert arrangement unikt, med toppmoderne møterom, kundekontakter som er der kundene er og nøye utformede menyer. Tilbudet lanseres senere i år sammen med en multi-brand digital plattform.

RadissonHotels.com er en ny global, multi-brand digital plattform som skal gi gjester, kunder og partnere en bransjeledende online booking-opplevelse. Plattformen lanseres senere i år.

Kommentarer