Nye nettsider som tilbyr rabatter og restplasser, et økt antall lavprisflyselskaper og den økonomiske utviklingen i mange land har gitt de reisende stadig flere destinasjoner å velge mellom når de skal bestille en reise. Måten vi planlegger reiser på er i endring, og blir påvirket av både forbrukerens økende innflytelse og den sterke konkurransen mellom reiseselskapene.

Fordi konkurransen mellom de ulike destinasjonene skjerpes, arbeider turistorganisasjonene hardere enn noensinne med å oppfordre reiselystne mennesker til å besøke nettopp deres destinasjoner. Turistorganisasjoner er en viktig del av reiselivsbransjen når det gjelder å drive økonomisk vekst hos den lokale reiselivsnæringen. De må naturligvis også tilpasse seg endringene som skjer i markedet.

Ved hjelp av data- og forretningsanalyse kan turistorganisasjonene interagere med de reisende på en helt ny måte. Dagens reisende har et tilsynelatende uendelig antall destinasjoner å velge mellom. Derfor kan en forståelse av reisetrender og de reisendes interesser være avgjørende for at turistorganisasjoner skal lykkes med å inspirere reisende og øke turismen til sine bestemte destinasjoner.

I Amadeus sin  nye rapport «Smart decisions for smart destinations using big data»,  undersøkes det hvordan turistorganisasjoner kan dra nytte av en avansert dataanalyse. Rapporten gir et innblikk fra ulike bransjeeksperter om hvordan turistorganisasjoner kan bruke data til å utfordre og fornye bransjen.

For å lese rapporten i sin helhet, klikk HER

Les flere B2B-nyheter HER 

 

Kommentarer