logo-white

Mølla gjenåpnet som Aksjemøllen

Mølla Hotell på Lillehammer er gjenåpnet under sitt nye navn Aksjemøllen! Hotellet har vært igjennom en oppfattende renovering ogs fremstår med en ny profil.

Møllemester Hanna Stenberg - Aksjemøllen - Lillehammer - Classic Norway Hotels
Møllemester Hanna Stenberg (Foto: Classic Norway Hotels)

Fredag 21. januar kunne hotelldirektør Hanna Stenberg og hennes medarbeidere endelig ønske velkommen i boutiquehotellet Aksjemøllen og ta imot gjester med 11 nyoppussede etasjer midt i Lillehammer sentrum.

– Vi har skapt et hotell med sjarme og egenart, og jeg tror mange kommer til å bli gledelig overrasket over den nye og oppgraderte stilen i Aksjemøllen. Vi har jobbet på spreng for å få hotellet klart til åpningen og nå gleder vi oss stort over endelig å kunne ønske gjestene velkommen til 58 unike og flotte hotellrom, sier Hanna Stenberg.

Les også: Mølla Hotell blir drømmehotell (november 2021)

Fra idrett til kunst og kultur

Den «nye» Aksjemøllen har gjennomgått en total forvandling og gjenoppstår i nye drakt, tilpasset gjester som ønsker høy kvalitet og standard.

Frem til 1991 var «Lillehammer Aktiemølle» den eneste gjenværende møllebygningen i regionen, men industribedriften ble innhentet av den moderne tids krav til effektivitet. Etter over 130 års mølledrift var det slutt, før bygget gjenoppstod som Mølla Hotell i 1992.

Aksjemøllen - Lillehammer - Classic Norway Hotels
11 etasjer høye Aksjemøllen ruver godt i bybildet på Lillehammer (Foto: Classic Norway Hotels)

Etter vel 30 år som hotell for familiesegmentet skifter hotellet navn, stil og profil. Hotellet ble i fjor en del av den norskeide hotellkjeden Classic Norway Hotels som har 21 hotell fra Lofoten i nord til Grimstad i sør.

– En omfattende renovering og konseptutvikling gir oss mulighet til å ta en posisjon som det foretrukne boutiquehotellet i Lillehammerregionen. Vi skal ta vare på historien samtidig som Aksjemøllen oppleves som moderne og tidsaktuell. Våre gjester er betalingsvillige voksne som setter pris på kvalitet og personlig service. De vil nyte det gode livet, er opptatt av kunst og kultur samt god mat og drikke, samtidig som de vil oppleve den særegne stemningen i den vakre byen ved Mjøsa, sier Stephen Meinich-Bache, administrerende direktør i Classic Norway Hotels.

Oppfyller drømmer

– Dagens hotellgjester forventer mer enn «bare en overnatting» når de sjekker inn på et hotell. Vi ønsker dem velkommen i et bygg hvor det bokstavelig talt er en spennende historie i veggene. Gjestene skal få oppleve et moderne kvalitetshotell samtidig som historien lever videre ved at vi viser respekt for livet som er blitt levd her i generasjoner, sier Hanna Stenberg.

Hotellrom - Aksjemøllen - Lillehammer - Classic Norway Hotels
Aksjemøllen har 58 rom, som alle er ulike (Foto: Classic Norway Hotels)

Aksjemøllen skal bygge videre på den spennende industrihistorien i Lillehammer ved å kombinere denne med unike mat, kunst og kulturopplevelser i en av landets mest spennende reiselivsregioner.

– Gjestene vil møte en kunstutstilling med både billedkunst og glassblåserkunst når de besøker Aksjemøllen. Og det vil være mulig å kjøpe med seg kunsten hjem hvis man ønsker, forteller Hanna Stenberg, som håper at også Lillehammerregionens egne innbyggere vil ta i bruk og glede seg Aksjemøllen.

Smaken av luksus

I tillegg til de 58 rommene som alle er ulike, enten i form eller innredning, åpnes også nye Toppen Skybar i 11. etasje med et bardesign som tilfredsstiller de fleste. Her er det mer en utsikten som tar pusten fra gjestene.

– Når vi har gjort den store forandringen med Aksjemøllen så er det fordi vi mener at Lillehammer fortjener et boutiquehotell av høy klasse. Her blir det et møte mellom en unik reiselivsopplevelse i samspill med lokal kunst og kultur.

Toppen Skybar - Aksjemøllen - Lillehammer - Classic Norway Hotels
Fra Toppen Skybar i 11. etasje er det god utsikt over Lillehammer (Foto: Classic Norway Hotels)

Gjestene vil finne seg til rette i hotellrom som har fått nye møbler, ny kunst, nye farger og – en ny luksusseng. Toalettartikler av høy kvalitet samt kaffe og te-produkter i high-end-klassen er naturligvis også på plass på alle rom.

Når gjestene trår inn i Aksjemøllen skal de føle at det nyoppussede resepsjons- og loungeområde omfavner. Samtidig skal et håndplukket personale sørge for at hotellbesøket skaper varige og gode minner. 

– Vi ønsker å bli et klart førstevalg for enkeltpersoner, par og vennegrupper som ønsker det lille ekstra når de kommer til Aksjemøllen. Vi skal gjøre vårt beste for å oppfylle drømmene, avslutter Hanna Stenberg.    

Flere nyheter og artikler om Classic Norway Hotels finner du HER

Facebook
Twitter
LinkedIn

Kategorier

Stikkord

Relaterte Innlegg

Kommentarer

Ent innlegg

Opel Astra Sports Tourer er en rimelig familiebil som gjorde det godt i NAFs familibiltest (foto: NAF)

Seks av 10 barnefamilier vil ha elbil

Royal Beach Club Collection vil tilby en kombinasjon av opplevelser for alle, fra slående strender og bassenger til bassengbarer, en rekke spisesteder  som restaurant, bar og salong, samt et gatemarked pluss praktiske opplevelser som tequila smaksprøver og matlagingskurs (Foto: Royal Caribbean)

Lanserer ny destinasjon i Mexico: Royal Beach Club Cozumel

Mormor och barnbarn på tåget (Bildkälla: SJ.se)

SJ släpper sommarens biljetter

(Foto: Emmie Bolmstedt/Visit Sweden)

En «swifties» guide til Stockholm

Illustrasjon - Nye Bodø lufthavn - Avinor - 2021

HENT tildelt milliardkontrakt på Nye Bodø lufthavn