logo-white

KLM skal markedsføre Stavanger med hjelp av AR-teknologi fra Facebook

KLM blir det første flyselskapet i verden som markedsfører destinasjoner gjennom augmented reality fra Facebook. Teknologien skal hjelpe nysgjerrige reisende å bli bedre kjent med reisemål før de bestiller flybilletter.

KLM`s Embraer E 190 på Stavanger lufthavn, Sola (foto: ©otoerres)

Stavanger er blant de tre utvalgte byene som nå skal markedsføres av KLM, sammen med Taipei og Edmonton.

– Augmented reality er en spennende teknologi som vi tror våre kunder vil sette pris på. Vi tror at denne måten å markedsføre destinasjoner har stort potensial for å øke interessen for mindre åpenbare, men likevel fantastiske destinasjoner, forteller Emmelie Johansson, Marketing Manager i Air France-KLM, Norden.

KLM har de siste årene gjort flere innovative satsinger. Flyselskapet lanserte i fjor en app med AR-teknologi som gjorde at reisende kunne kontrollere størrelsen på bagasjen. Nå tester KLM nye måter å markedsføre destinasjoner i sosiale medier.

Kampanjen «Try before you fly» gir en 360 graders visning av de ulike destinasjonene, noe som kan gjøre det lettere for reisende å bestemme hvor de ønsker å reise.

I fremtiden vil også andre produkter og tjenester kunne inkluderes i annonseringen, i tillegg til destinasjoner.

Flere nyheter og artikler om KLM finner du HER

Facebook
Twitter
LinkedIn

Kategorier

Stikkord

Relaterte Innlegg

Kommentarer

Ent innlegg

Opel Astra Sports Tourer er en rimelig familiebil som gjorde det godt i NAFs familibiltest (foto: NAF)

Seks av 10 barnefamilier vil ha elbil

Royal Beach Club Collection vil tilby en kombinasjon av opplevelser for alle, fra slående strender og bassenger til bassengbarer, en rekke spisesteder  som restaurant, bar og salong, samt et gatemarked pluss praktiske opplevelser som tequila smaksprøver og matlagingskurs (Foto: Royal Caribbean)

Lanserer ny destinasjon i Mexico: Royal Beach Club Cozumel

Mormor och barnbarn på tåget (Bildkälla: SJ.se)

SJ släpper sommarens biljetter

(Foto: Emmie Bolmstedt/Visit Sweden)

En «swifties» guide til Stockholm

Illustrasjon - Nye Bodø lufthavn - Avinor - 2021

HENT tildelt milliardkontrakt på Nye Bodø lufthavn