Flere representanter fra reiselivet ved Lyngenfjorden er i Kina. Målet er å bli kjent med turoperatører som ønsker å selge Skandinavia og Norge til reiselystne kinesere.

Representantene fra Lyngenfjorden. Fra venstre: Reiselivssjef i Visit Lyngenfjord AS, Georg Sichelschmidt, tolk Poppy, Miriam Johansen, Bent Jørand Johansen, Laila-Anita Westby i XLyngen, tolk Frank og Stine Berglund i Lyngen Experience.(bildekilde: visit lyngenfjord)

Lyngen Experience, XLyngen (før Lyngen Havfiske & Tursenter) og Visit Lyngenfjord deltar på “Scandinavian Workshop 2017” i Kina denne uken. Første stopp er landets største by, Shanghai, før turen går videre til Guangzhou og Beijing.

— Denne turen er første steg for å få bedre kontakt med det kinesiske markedet. Vi ønsker å bli kjent med kinesiske turoperatører, hvilke ønsker de har og dermed samle nyttig erfaring. Samtidig presenterer vi Lyngenfjord som destinasjon og alle våre spennende produkter, forteller Georg Sichelschmidt, reiselivssjef i Visit Lyngenfjord.

Reiselivssjef for Visit Lyngenfjord Georg Sichelschmidt (visit-lyngenfjord.com)

Under arrangementet representerer Visit Lyngenfjord reiselivet i regionen, med vekt på Aurora Alps, Artic Lyngen Sjøcamp, Ihana og Reisafjord Hotel. XLyngen viser fram sitt anlegg i Nord-Lenangen og Lyngen Experience forteller den nye lodgen som vil åpnes for gjester i januar 2018.

— Det er et enorm stort potensial i Kina med tanke på tursime. Hvert år er det er omlag 140 millioner kinesere som reiser utenlands og det er vårt ønske å tiltrekke oss de som er interessert i å oppleve naturen og kulturen ved Lyngenfjorden, avslutter Sichelschmidt.

Workshopene organiseres av Scandinavian Tourist Board (STB) og sammen med bedriftene fra Lyngenfjorden, deltar også flere fra nordnorsk reiseliv gjennom «Arena Lønnsomme Vinteropplevelser».

Les flere saker om Visit Lyngenfjord HER  - Flere B2B-nyheter finner du HER og HER

Nordlys over Lyngenfjorden i Troms (Foto: Georg Sichelschmidt)

Kommentarer