Hotels.com presenterer verdens første todelte hotellsuite, So Extra So Chic-suiten. Rommet er bokstavelig talt delt i to, med én halvdel som er übermaksimalistisk og én som er ultraminimalistisk. Så nå har du virkelig grunn til å kjempe for din side av sengen!

På hvilken side av sengen sover du? Hotels.com har innredet So Extra So Chic-suiten — verdens eneste hotellrom som er halvveis minimalistisk og halvveis maksimalistisk. (foto: @The Curtain Hotel/Hotels.com)

Hotels.com har ført sammen stylistene Johnny Wujek (So Extra) og Kaitlyn Ham (So Chic) for å skape en unik suite på The Curtain, London. Førstnevnte er mannen bak de ikoniske stilene til stjerner som Katy Perry og Mariah Carey, og sistnevnte en kjent moteskaper og minimalist.

Se denne videoen for å finne ut mer om suiten:

So Extra So Chic-suiten oppfyller alle stilønsker, enten du liker dristige tropiske mønstre eller crispy hvitt sengetøy, og den befinner seg i et av verdens kuleste strøk, Shoreditch i London. Den kan bookes fra og med i dag og ut september, kun på Hotels.com.

Undersøkelser utført av Hotels.com viser at «vanlig» er ut! Hvis du ikke lever livet til det fulle, har du ikke oppnådd noe. Det er den ultraindividualistiske stilen som gjelder.

Individualisme er det nye det nye idealet. En fjerdedel av den norske millenniumsgenerasjonen ønsker å være trendy snarere enn unik (11 %) eller polert (3 %). (foto: @The Curtain Hotel/Hotels.com)

Millenniumsgenerasjonen ønsker i mye større grad enn sine foreldre å bli sett på som moteriktige (37 % kontra 13 %)*. Og oppmerksomhetshungrige unge voksne foretrekker å skille seg ut** (18 %) fremfor å ha en trendsettende (16 %), polert (3 %) eller eksklusiv (9 %) stil.

De to ytterpunktene i stilspektret, minimalisme og maksimalisme, handler begge om individualisme og å leve livet til det fulle. Minimalisme med en touch scandi-chic har vært populært i årevis, men nykommeren, maksimalisme, åpner for å blande stiler, stoffer, mønstre sprø trykk og farger i ett og samme rom.

Stil slår mat og drikke. Når millenniumsgenerasjonen velger hotell, er stilen på rommet viktigere enn mat, drikke og gratiseffekter. De velger stil fremfor innhold. (foto: @The Curtain Hotel/Hotels.com)

Johnny Wujeks So Extra-side av hotellsuiten har gullornamenter, apelamper og en selvlysende minibar, og det hele er toppet med lite matchende trykk, fargerike tepper og et tapet som kan få det til å gå rundt for deg.

Dette i sterk kontrast til de rene linjene og den ensfargede dekoren på Kaitlyn Hams minimalistiske So Chic-side, der en hvit skinnsofa troner blant spesialbestilte strektegninger, pyntegjenstander i dempede fargetoner og et elegant ullteppe.

Minimalisme er fortsatt trendy, og millenniumsgenerasjonen elsker det fordi det er moteriktig (28 %) og stilig (23 %). Men så mange som en tredjedel (25 %) av de spurte klassifiserte den skandinaviske stilen som enkel. Au da!

Kylie Jenner (33 %), Kim Kardashian (25 %), David Beckham (35 %) og Will Smith (23 %) er millenniumsgenerasjonens fremste stil-ikoner. (foto: @The Curtain Hotel/Hotels.com)

På den andre siden av spektret har vi de blant millenniumsgenerasjonen som ønsker å skille seg ut. De digger maksimalisme, som de beskriver som ekstra (43 %), funky (23 %) og morsomt (23 %). De mest populære stilikonene er Kylie Jenner (33 %), Kim Kardashian (25 %), David Beckham (35 %) og Will Smith (23 %).

Stil teller også når det kommer til reiser og hoteller. Hotellets stil (16 %) er viktigere for millenniumsgenerasjonen enn tilbudet av gratisartikler (10 %) eller barer og restauranter i nærheten (13 %).

Johnny Wujek sa dette om rommet:

Jeg ville at min side av rommet skulle føles spennende og EXTRA, men også komfortabel og koselig. Det har en touch av overdrevet Charles Dickens og en dash California casual. Stil handler om å uttrykke seg, og jeg har åpenbart mye jeg vil formidle. I dagens verden må du skille deg ut.»

Johnny Wujek (foto: @The Curtain Hotel/Hotels.com)

Og om sin minimalistiske del av suiten hadde Kaitlyn Ham dette å melde: 

– Jeg lot meg inspirere av moderne 50-tallsdesign for å skape et rom som føles åpent og beroligende. Alle møblene ble valgt på grunn av deres stil og funksjonalitet, og med fokus på kvalitet. Rommet skulle føles lyst og moderne og ha en innbydende varme som får deg til å føle deg som hjemme.»

Kaitlyn Ham (foto: @The Curtain Hotel/Hotels.com)

Liz Oakman, Senior Director & General Manager EMEA i Hotels.com sier:

Uansett om det er snakk om nyanser i grått eller en eksplosjon av mønstre, elsker vi at folk ønsker å skille seg ut med en unik stil også når de er på reise. Vi i Hotels.com ønsker å prøve ut nye ting, og med So Extra So Chic-suiten kan stilinteresserte reisende oppleve begge ender av minimalist-maksimalist-spektret. Nå gjenstår det bare å velge din side av sengen!»

Hotels.coms unike hotellsuite #SoExtraSoChic på The Curtain Hotel i London er nå åpen for booking frem til 30. september 2019 (begrenset tilgjengelighet).

Finn ut mer om rommet HER

So Extra So Chic-suiten koster fra 2767 kr per natt fram til 30. september 2019. (foto: @The Curtain Hotel/Hotels.com)

Velg din side av Hotels.coms utrolige suite her, eller last ned Hotels.com-mobilappen.

Flere relaterte saker finner du HER

Kommentarer