logo-white

Malaysia Airlines lanserer ny innovativ bestillingsløsning med Amadeus

Sammen med Amadeus har Malaysia Airlines lansert MHchat, en funksjon som hjelper reisende å bestille og betale flybilletter gjennom den populære appen Facebook Messenger.

Amadeus Chatbot for Airlines er en ny løsning basert på kunstig intelligens som er utviklet sammen med Malaysia Airlines som første pilotkunde. Løsningen er spesielt utviklet for å gjøre det enklere for kundene å bestille flybilletter, laste ned bestillinger og stille spørsmål via et sosialt medium som de allerede kjenner godt. Det er også mulig å gjennomføre kjøp med sikker betaling samt få en oversikt over reisen direkte i appen.

Chatteroboten er utformet for å ligne en menneskelig samtale og fungerer som en reisekamerat som forstår de reisendes behov. Den er tilgjengelig døgnet rundt og kan hjelpe de reisende med å gjennomføre smidigere transaksjoner, raske svar og samtaler når det passer dem.

– Kundens opplevelse er vår fremste prioritet hos Malaysia Airlines, og det er vårt mål at vi hele tiden skal utvikle oss på dette punktet, sier Captain Izham Ismail, CEO i Malaysia Airlines.

– Vår strategi for digital transformasjon tar utgangspunkt i dette, og vi ønsker å ligge i front når det gjelder å ta i bruk ny og innovativ teknikk for å forbedre alle kontaktpunkter for kundene våre. Vi ble imponert over Amadeus’ evne til å kunne tilby denne innovative løsningen i løpet av bare noen måneder, og vi ser frem til å fortsette å utforske flere muligheter for hvordan vi skal kunne tilby kundene våre flere individtilpassede og integrerte tjenester.

Amadeus’ chatterobot kan tilpasses til andre flyselskaper for å bidra til økt kundetilfredsstillelse, øke omsetningen og spare penger på kundestøtte. I løpet av den tiden Malaysia pilottester Airlines MHchat vil Amadeus fortsette å utvikle sin teknologi og styrke chatteroboten med nye funksjoner som flere språk, støttefunksjoner for bestillingssystemet og integrering med Amazons stemmestyringsfunksjon Alexa.

– MHchat er et resultat av Malaysia Airlines engasjement med tanke på å utvikle sine digitale kanaler, og vi er glade over at vi har kunnet bidra til deres digitale satsning, sier Cyril Tetaz, Executive Vice President, Airlines, Asia Pacific i Amadeus.

– En fleksibel arbeidsmåte er avgjørende når man jobber med innovative løsninger, og sammen har vi utviklet denne innovative plattformen på kun tre måneder.

Amadeus Chatbot for Airlines er et viktig skritt på veien mot Amadeus’ overgripende mål om å forme fremtidens reisende gjennom å utvikle teknologi som påvirker det globale samfunnet på en positiv måte.

Les mer om MHchat HER - Les flere saker om Amadeus HER 

Facebook
Twitter
LinkedIn

Kategorier

Stikkord

Relaterte Innlegg

Kommentarer

Ent innlegg

Opel Astra Sports Tourer er en rimelig familiebil som gjorde det godt i NAFs familibiltest (foto: NAF)

Seks av 10 barnefamilier vil ha elbil

Royal Beach Club Collection vil tilby en kombinasjon av opplevelser for alle, fra slående strender og bassenger til bassengbarer, en rekke spisesteder  som restaurant, bar og salong, samt et gatemarked pluss praktiske opplevelser som tequila smaksprøver og matlagingskurs (Foto: Royal Caribbean)

Lanserer ny destinasjon i Mexico: Royal Beach Club Cozumel

Mormor och barnbarn på tåget (Bildkälla: SJ.se)

SJ släpper sommarens biljetter

(Foto: Emmie Bolmstedt/Visit Sweden)

En «swifties» guide til Stockholm

Illustrasjon - Nye Bodø lufthavn - Avinor - 2021

HENT tildelt milliardkontrakt på Nye Bodø lufthavn