På Quality Airport Hotel Stavanger jobber det 65 mennesker fra 24 ulike nasjoner med et aldersspenn på 21 til 75 år. Vi har sett nærmere på mangfoldet og hvor viktig kulturen er for å lykkes.

Restauranten i Quality Airport Hotel Stavanger (Bildekilde: MBMultimedia)

I resepsjonen møter vi Rolf (59), som har jobbet på flyplasshotellet fra dagen Quality Airport Hotel Stavanger åpnet. I over 30 år har han tatt imot gjester med et stort smil. Ved hans side, står Tea (21), som har fått tittelen som Culture Ambassadør. Det vil si at hun jobber systematisk med kulturen på hotellet, hvor samhold og magiske opplevelser sammen med ansatte og gjester står på agendaen.

Les også: Nyoppussede Quality Airport Hotel Stavanger åpner dørene (desember 2014)

Milena (26) kommer fra Polen, og har gjennom arbeidstrening fra NAV, jobbet seg opp fra deltidsstilling til ansvarlig for alle stuepikene på Quality Airport Hotel Stavanger.

I gangene går Birger (75), som har vært vaktmester på hotellet i snart 15 år – en sprek mann som tar seg til og fra arbeid på motorsykkel.

I restauranten kan gjestene hilse på Unlu (49) fra Tyrkia, som i over 20 år har sørget for at gjester får servert rike smaksopplevelser. Dette er bare noen av de ulike personlighetene som gjør Quality Airport Hotel Stavanger til det det er.

Lars Roalkvam har ledet skuten på Sola i over 10 år og peker på at et godt arbeidsmiljø er essensielt for at et hotell av denne størrelsen skal lykkes;

– På Quality Airport Hotel Stavanger er den yngste ansatte 21 år, og den eldste 75 år – vi bryr oss ikke om alder, vi ønsker å se det enkelte mennesket og hvordan vi sammen kan sørge for at både gjester og kolleger får en god dag som gjør at de ser frem til neste overnatting, møte og arbeidsdag. Ledelse handler om mennesker og vil alltid gjøre det. Det er noe vi aldri må glemme. Vi må se hver enkelt, se de forskjellige behovene og her på hotellet har vi en helt spesiell miks av mennesker, hvor vi har plass til alle, sier Lars Roalkvam, Hotelldirektør på Quality Airport Hotel Stavanger og Regionsdirektør for samtlige Quality Hotel i Stavanger.

Hotelldirektør Lars Roalkvam (bildekilde: choice.no)

Med over 55 000 gjestedøgn og enda flere konferansegjester, må maskineriet være godt smurt for å kunne tilfredsstille alles behov. Avdelingene på hotellet er godt er synkronisert og dialogen mellom ansatte og gjester anses som det aller viktigste.

– Å jobbe kontinuerlig med hver enkelt kollega for å leve opp til gjestenes forventninger er avgjørende, sier svenske Linda Femerius, Driftssjef, Quality Airport Hotel Stavanger. Videre påpeker hun følgende;

Personlighet og engasjement er viktigere enn erfaring og utdanning – det er slik vi bygger kultur. Vi synes alle bør få en sjanse“.

Les flere saker om Quality Hotels HER

Kommentarer