Milano har nettopp lansert en ny internasjonal kommunikasjonskampanje for å fokusere på byen som forretningsdestinasjon.

Galleria Vittorio Emanuele II - Shoppingarkade - Luksusbutikker - Milano - Italia
Shoppingarkaden Galleria Vittorio Emanuele II ble åpnet i 1867 og huser en rekke av Milanos mest kjente luksusbutikker (foto: andrea cherchi)

Milano har i flere tiår vært et populært reisemål for arrangementer, kongresser og messer på grunn av sine romslige og moderne fasiliteter. Fremover vil YesMilano også jobbe for å promotere byen ytterligere som MICE-reisemål.

Derfor skal kampanjen med slagordet «Not in Milano» fokusere på det at en effektiv møtekultur og høy livskvalitet ikke er motsetninger når man besøker Milano på forretningsreise.

– Milano er igjen åpent for besøkende og har med 24 500 selskaper og 140 000 ansatte i turistnæringen stor kapasitet. Derfor vil Milanos handelskammer, sammen med kommunen og Milano&Partners, sette Milano på verdenskartet som et reisemål som forener gjestfrihet, mote, forretninger og kultur i en trygg og sikker kontekst, sier president Carlo Sangalli i Milanos handelskammer.

Kampanjen innebærer uttalelser fra betydningsfulle personligheter, både italienske og utenlandske, innen kunst, design, idrett, forretninger og mote, som alle har en forbindelse til Milano. Blant ambassadørene finner du designeren Margherita Maccapani Missoni.

Kommentarer