Emirates har utstyrt sine flyplassansatte med det siste innen mobilteknologi og en ny app. Den nye appen, Journey Manager, er spesialutviklet for å gi den beste servicen til Emirates’ kunder. De ansatte får muligheten til å raskt respondere og hjelpe de reisende med oppdatert informasjon, uansett hvor de befinner seg på flyplassen.
Appen er utviklet av Emirates i samarbeid med Samsung og Etisalat, og den er installert på den nylig lanserte Samsung Note 4.
– Emirates har alltid vært innovative, og vårt mål er å fortsette og levere god og mer personlig service til våre kunder. Størrelsen og naturen i vår drift på flyplassen kan være utfordrende, spesielt når vi har mye trafikk. Vi kan til tider se 140 avganger og ankomster på bare fire timer, sier Mohammed H Mattar, Emirates’ Divisional Senior Vice President, Airport Services.
– Det er også grunnen til at vi alltid ser etter nye måter å bruke teknologi og automatisere kundens reise på, i tillegg til at vi gir våre ansatte flere muligheter til å hjelpe når de konstant beveger seg rundt på flyplassterminalen. Emirates viser nok en gang veien når de nå tar i bruk det siste innen mobil teknologi i driften vår på flyplassen. Vi er stolte av at vi har lansert Mobile Journey Manager-appen på Samsung Note 4 den samme dagen denne enheten ble lansert på markedet, legger Mr. Mattar til.
Emirates’ ledere som bruker appen har nå enda bedre kontroll på det operasjonelle. De kan enkelt sjekke status på både innkommende og utgående fly, noe som hjelper dem å evaluere eventuelle situasjoner og bedre administrere driften, spesielt hvis det er avvik.
De flyplassansatte bruker blant annet Journey Manager i transfer-området for å assistere passasjerer som skal fly videre. Opp til 20 000 transitt-passasjerer går gjennom dette området på seks timer når trafikken er på sitt travleste. 40 prosent av disse passasjerene stiller seg i kø for å få informasjon om hvilken gate de skal til for sitt neste fly. Ved å scanne passasjerens boardingkort med Samsung-enheten, kan ansatte lett informere passasjeren med oppdatert informasjon om gate. Dette reduserer behovet for å stå i kø signifikant.
Ansatte bruker også appen for å sjekke forsinkede fly, eller hvis en passasjer har en veldig kort stop-over. Appen gjør det enkelt å identifisere passasjerene og gi informasjonen til de som jobber på gate for flyet de skal på. For passasjerer som har mistet sitt neste fly kan de ansatte scanne boardingkortet for å se hvilket fly de er booket om på, og hjelpe dem deretter.
– Før vi fikk Journey Manager måtte de fleste av disse tjenestene bli gjort på en stasjonær datamaskin ved en service-desk, og gjennom informasjon fra utskrevne rapporter. Dette gir bare informasjon som var tilgjengelig når disse ble skrevet ut. Ved å raskt og enkelt scanne passasjerens boardingkort får de ansatte tilgang til den sist oppdaterte informasjonen. Det gjør dem i stand til å finne løsninger der og da, og de kan være sikrere når de tar avgjørelser siden de har den mest oppdaterte informasjonen tilgjengelig i hånden, sier Mr. Mattar.
De neste månedene vil Emirates rulle ut sin Mobile Journey Manager til alle sine 2400 flyplassansatte. Visjonen er å gjøre den tilgjengelig ved alle punkter hvor de møter passasjerer, inkludert innsjekk, ombooking av billetter og spørsmål om å endre sete.
Samsung lanserte Samsung Note 4 globalt 17. oktober. Emirates er det første flyselskapet i verden som tar i bruk Samsung Note 4. De ansatte mottok enheten den samme dagen den kom til salgs globalt.