logo-white

Mobile Journey Manager: Smidigere flyplass-service med Emirates’ nye app

Emirates har utstyrt sine flyplassansatte med det siste innen mobilteknologi og en ny app. Den nye appen, Journey Manager, er spesialutviklet for å gi den beste servicen til Emirates’ kunder. De ansatte får muligheten til å raskt respondere og hjelpe de reisende med oppdatert informasjon, uansett hvor de befinner seg på flyplassen.

Emirates har lansert en ny App: Journey Manager. (EK)
Emirates har lansert en ny App: Journey Manager. (EK)

Appen er utviklet av Emirates i samarbeid med Samsung og Etisalat, og den er installert på den nylig lanserte Samsung Note 4.

– Emirates har alltid vært innovative, og vårt mål er å fortsette og levere god og mer personlig service til våre kunder. Størrelsen og naturen i vår drift på flyplassen kan være utfordrende, spesielt når vi har mye trafikk. Vi kan til tider se 140 avganger og ankomster på bare fire timer, sier Mohammed H Mattar, Emirates’ Divisional Senior Vice President, Airport Services.

– Det er også grunnen til at vi alltid ser etter nye måter å bruke teknologi og automatisere kundens reise på, i tillegg til at vi gir våre ansatte flere muligheter til å hjelpe når de konstant beveger seg rundt på flyplassterminalen. Emirates viser nok en gang veien når de nå tar i bruk det siste innen mobil teknologi i driften vår på flyplassen. Vi er stolte av at vi har lansert Mobile Journey Manager-appen på Samsung Note 4 den samme dagen denne enheten ble lansert på markedet, legger Mr. Mattar til.

Boeing 777-300ER (foto: ©otoerres)
Boeing 777-300ER (foto: ©otoerres)

Emirates’ ledere som bruker appen har nå enda bedre kontroll på det operasjonelle. De kan enkelt sjekke status på både innkommende og utgående fly, noe som hjelper dem å evaluere eventuelle situasjoner og bedre administrere driften, spesielt hvis det er avvik.

De flyplassansatte bruker blant annet Journey Manager i transfer-området for å assistere passasjerer som skal fly videre. Opp til 20 000 transitt-passasjerer går gjennom dette området på seks timer når trafikken er på sitt travleste. 40 prosent av disse passasjerene stiller seg i kø for å få informasjon om hvilken gate de skal til for sitt neste fly. Ved å scanne passasjerens boardingkort med Samsung-enheten, kan ansatte lett informere passasjeren med oppdatert informasjon om gate. Dette reduserer behovet for å stå i kø signifikant.

Emirates nye App. (EK)
Emirates nye App. (EK)

Ansatte bruker også appen for å sjekke forsinkede fly, eller hvis en passasjer har en veldig kort stop-over. Appen gjør det enkelt å identifisere passasjerene og gi informasjonen til de som jobber på gate for flyet de skal på. For passasjerer som har mistet sitt neste fly kan de ansatte scanne boardingkortet for å se hvilket fly de er booket om på, og hjelpe dem deretter.

– Før vi fikk Journey Manager måtte de fleste av disse tjenestene bli gjort på en stasjonær datamaskin ved en service-desk, og gjennom informasjon fra utskrevne rapporter. Dette gir bare informasjon som var tilgjengelig når disse ble skrevet ut. Ved å raskt og enkelt scanne passasjerens boardingkort får de ansatte tilgang til den sist oppdaterte informasjonen. Det gjør dem i stand til å finne løsninger der og da, og de kan være sikrere når de tar avgjørelser siden de har den mest oppdaterte informasjonen tilgjengelig i hånden, sier Mr. Mattar.

De neste månedene vil Emirates rulle ut sin Mobile Journey Manager til alle sine 2400 flyplassansatte. Visjonen er å gjøre den tilgjengelig ved alle punkter hvor de møter passasjerer, inkludert innsjekk, ombooking av billetter og spørsmål om å endre sete.

Samsung lanserte Samsung Note 4 globalt 17. oktober. Emirates er det første flyselskapet i verden som tar i bruk Samsung Note 4. De ansatte mottok enheten den samme dagen den kom til salgs globalt.

Facebook
Twitter
LinkedIn

Kategorier

Stikkord

Relaterte Innlegg

Kommentarer

Ent innlegg

(Illustrasjon: Metropolis)

Lover sommerens fineste hotellnyhet

(Foto: Aarhus Airport)

SAS åbner en ny rute til danskernes skiparadis fra Aarhus

(Photo: Radisson Hotel Group)

Radisson Hotel Group leads growth in Q1 2024 with focus on APAC and new markets

Oslo lufthavns lounge på utland har gjennomgått omfattende oppussing (Foto:  Avinor)

Oslo lufthavns lounge på utland pusset opp

Hannover: Slott Herrenhausen med Herrenhausen hager, "Großer Garten" med fotene (Foto: ©HMTG / Hars Gerhardts)

Hannover – en by av superlativer