Norwegian Cruise Line har lansert sitt “Free the Beat’-program”. Dette er en plattform hvor musikkbransjens beste låtskrivere, artister, talenter og musikkskapere står fritt til å utvikle innhold til bransjens første globale musikkbibliotek inspirert av verdens vakreste destinasjoner.

Som en del av det nye programmet vil selskapet samarbeide med de som er ledende i musikkbransjen når de nå skal utvikle en portefølje med eksklusivt innhold som vil bli framført for gjestene gjennom forskjellige kanaler, blant annet om bord på flåten som består av 16 cruiseskip.

Fra å være vertskap for eksklusive låtskriver-cruise til å slippe nytt materiale som aldri har vært hørt før fra berømte musikkhus som f.eks. Family Affair Productions og Warner Chappell Music, vil dette programmet levere bransjens første globale musikkbibliotek.

Musikken som lages vil også forsterke gjestens opplevelse ved at cruiseopplevelsen levendegjøres med spillelister som er inspirert av destinasjonene. 

Plateaktuelle og låtskriver Andy Grammer, som allerede har flere platinautgivelser bak seg, og som synger ‘Good to be Alive (Hallelujah)’ på en av Norwegian Cruise Line’s siste reklamer, vil være vert for bransjens første låtskrivercruise.

Utvalgte låtskrivere vil bli invitert til å seile med nyoppussede Norwegian Joy på et sjudagers cruise fra Seattle til Alaska. Målet er å inspirere til å skape innhold gjennom opplevelser i verdensklasse om bord og i land på destinasjonene som besøkes. 

– Stedet du er påvirker kunsten du lager, sa Andy Grammer, som er låtskriver med flere platinautgivelser bak seg.

– I karrieren min har jeg vært så heldig å kunne delta på skrivereiser verden over, og jeg kan ikke tenke meg et coolere sted å finne inspirasjon på enn Alaska. Jeg gleder meg til å delta i dette fantastiske programmet med Norwegian Cruise Line, og jeg ser virkelig fram til å delta på det første låtskrivercruiset hvor vi sparker i gang deres første globale musikkbibliotek.”

I løpet av cruiset vil låtskriverne nyte friheten og fleksibiliteten det er å seile med Norwegian Cruise Line, samtidig som de får mengder av inspirasjon fra de mange opplevelsene cruiset gir.

Blant tilbudene om bord finner man verdens eneste go-cart-bane og frilufts laser tag-baner til sjøs; over 30 restauranter og lounger å velge mellom; underholdning i Broadway-kvalitet; og designelementer som gjør at gjestene kommer nærmere havets skjønnhet, som f.eks. The Waterfront, en 400 meter lang promenade med utendørs spisesteder og lounger, samt Observation Lounge med 180 graders fri sikt. 

– Vi fokuserer på å gi gjestene våre meningsfulle opplevelser og nye og nyskapende måter å møte dem på, sa Meg Lee, senior vice president og chief marketing officer for Norwegian Cruise Line.

– Musikk er en universell måte å komme i kontakt med mennesker på, og med ‘Free the Beat’-programmet kan vi levere en bedre opplevelse med eksklusivt innhold laget spesielt for oss, inspirert av stedene vi tar med gjestene våre til. Vi gleder oss til å samarbeide med de beste i bransjen om å utvide vårt globale musikkbibliotek, som vil være fokusert mot vår bransje, og som kobler gjestene våre til de nesten 300 destinasjonene vi besøker og opplever over hele verden.”

Flere saker om NCL – Norwegian Cruise Line finner du HER

Kommentarer