logo-white

Nordic Choice i nytt samarbeid for å skape enda tryggere gjesteopplevelser

Nordic Choice Hotels har i samarbeide med den norske oppstartsbedriften Ordr tatt i bruk en digital løsning for bestilling og betaling på sine hoteller. Løsningen vil bidra til færre kontaktflater og en smidigere gjesteopplevelse for hotellgjestene.

Ordr - Nordic Choice - Gardermoen - Illustrasjon
Den kontaktløse tjenesten er til nå er lansert på rundt 50 Nordic Choice-hoteller i Norden (Fotokilde: Nordic Choice)

De siste årene har Nordic Choice Hotels lansert et stort antall digitale funksjoner og tjenester for å gjøre gjestereisen enda bedre. Ordr, som er med på å forenkle bestillinger og betalinger gjestene gjør under sine hotellopphold, føyer seg inn i rekken av andre digitale løsninger gjestene kan ta i bruk, som mobile hotellromnøkler, inn- og utsjekk via Nordic Choice Hotels appen, samt å kunne velge hvilket hotellrom de selv vil bo på.

– Under koronapandemien har vi sett at bruken av digitale tjenester har økt kraftig og gjestene har selv etterspurt flere løsninger for rask og trygg service. Sammen med Ordr har vi funnet en løsning der gjestene våre kan bestille og betale for blant annet mat og drikke digitalt, og tjenesten vil også være tilgjengelig for romservice og konferansegjester. Dette reduserer kø og ikke minst reduseres mange av kontaktflatene som våre gjester og ansatte ellers ville delt, forteller Christian Lundén, prosjektdirektør i Nordic Choice Hotels.

Den kontaktløse tjenesten, som til nå er lansert på rundt 50 Nordic Choice-hoteller i Norden, gir gjestene muligheten til å bruke sine egne mobiltelefoner til å utføre sine bestillinger av mat- og drikke. På sikt er målet at tjenesten skal rulles ut på de fleste av konsernets hoteller.

– Det er en milepæl for oss å inngå denne avtalen med Nordic Choice Hotels. De siste årene har vi jobbet døgnet rundt for å skape en tjeneste som bransjen både trenger og tror på. Dette er en tjeneste som aldri har vært viktigere, og hvor vi ser stort potensiale for å utvikle både funksjonalitet og å rulle ut tjenesten i resten av Norden, sier Edwin Fjeldtvedt, grunnlegger og leder av Ordr.

Den nye bestillings- og betalingstjenesten er med i rekken av mange tiltak som er iverksatt for å gjøre hotellgjestenes besøk så trygge som mulig. Mer informasjon om Nordic Choice Hotels arbeid med SafeStay kan leses her.

Les mer om Ordr på selskapets nettsider HER

Facebook
Twitter
LinkedIn

Kategorier

Stikkord

Relaterte Innlegg

Kommentarer

Ent innlegg

(Foto: ©otoerres)

Reiselivsmagasinet på RadioRiksOslo skjærtorsdag 28. mars 2024

(Foto: William Bout på Unsplash )

Hvordan planlegge ferien med barn med bil? Hva du bør vurdere når du planlegger ruten. Fritid for barn i bilen

(Bildekilde: Amadeus)

Bærekraftig drivstoff – hvilken rolle spiller det for avkarboniseringen av luftfarten?

Seks  av ti båtskader i fjor var havarier. Nå starter en ny båtsesong (Fotokilde: Frende forsikring)

Påsken er sesongstart på sjøen: Båtskader for 660 millioner i fjor

(Photo by Mark König on Unsplash)

Hvor drar nordmenn på gamblingferie?