Feriearrangøren Ving har bransjens mest fornøyde kunder ifølge Norsk Kundebarometer fra Handelshøyskolen BI. Resultatet er Vings beste i kundebarometerets historie. – I dag har vi all grunn til å feire. Resultatet av Norges største undersøkelse av kundetilfredshet viser at langsiktig og målrettet arbeid gir resultater, sier Christian Grønli, administrerende direktør i Ving fornøyd.

Christian Grønli (ving.no)

Christian Grønli (ving.no)

Det er Norstat som på oppdrag fra Norsk Kundebarometer intervjuer nærmere 10 000 norske forbrukere om hvor godt fornøyd de er med bedrifter de er faste kunder hos.

I år har Ving klatret opp fra fjorårets 37. plass til en 23. plass blant 182 ulike bedrifter. Ving får 78 poeng av 100 mulige på kundetilfredshet.

Star Tour havnet på en 40. plass, mens Apollo endte på en 56. plass blant de norske feriearrangørene. Vinneren av årets kundebarometer er finn.no med 84,8 poeng. Flytoget og Gudbrandsdal Energi følger hakk i hæl.

Norsk Kundebarometer

* Norstat har på oppdrag fra Norsk Kundebarometer spurt 9094 forbrukere om hvor godt fornøyd de er med bedrifter de er faste kunder hos.  
* Undersøkelsen omfatter totalt 182 bedrifter.
* Datainnsamlingen var fra januar til mars i år.
* Resultatene er basert på en poenggivning fra 0 til 100.

Her finner du bransjeresultatene 2016 (ekstern lenke)
Her finner du den totale lista (ekstern lenke)

Kommentarer