Norske fotballsupportere innrømmer at de har gått glipp av både bursdager (25 %), bryllupsdager (7 %) og til og med begravelser (2 %) for å dra på på kamp. Det kommer frem i Hotels.com™ sin undersøkelse Destination: Football – An Expedia Group Study on Football Travel Trends*,som viser hvor langt enkelte er villige til å gå for å se fotball.

  • Fotball foran begravelser: 8 % av norske fotballfans innrømmer å ha droppet et bryllup for å dra på fotballkamp, mens 2 % tilstår å ha stått over en begravelse.
  • Sex blir benket: 41 % av den norske millenniumsgenerasjonen drar heller på stadion fremfor å ha sex.
  • Fødsler på sidelinjen: 3 % av norske menn tilstår at de ville valgt bort fødselen til sitt eget barn, dersom de fikk billett til finalen i UEFA Champions League.
  • Rødt kort til alkohol: 72 % av den norske millenniumsgenerasjonen vil gladelig ta seg en hvit måned dersom det er nødvendig for å komme seg på kamp.

Fotballsupportere er åpenbart knallharde på prioriteringene, med tanke på at 19 % har skulket jobb i frykt for å gå glipp av Messi-magi eller Ronaldo-raketter. Kanskje noe mer overraskende er det at 12 % av de kvinnelige supportere planlegger ferien og reiseplanene sine rundt fotballkamper, i motsetning til bare 9 % av mennene.

Det går kanskje an å unnskylde at et bryllup eller et foreldremøte blir valgt bort (12 %) i ny og ne, men når 2 % sier de ville droppet sin egen bryllupsreise, 4 % at de ville stått over SITT EGET bryllup og 3 % at de ville valgt bort fødselen til sitt eget barn til fordel for en kamp … vel, da blir det verre.

Lidenskapen for fotball stopper ikke der heller – 41 % av millenniumsgenerasjonen tilstår at de heller ville valgt lange innkast og svette sklitaklinger på stadion fremfor litt fysisk aktivitet under dyna hjemme.

Den nye generasjonen fotballsupportere har tilsynelatende få problemer med å velge bort festing, og 72 % sier de ikke ville hatt noen problemer med å droppe alkohol og ta seg en hvit måned for å se laget sitt spille.

Det er kanskje ingen stor overraskelse at supportere er villige til å velge vekk bryllup, arbeid og begravelser når de i snitt ser fem kamper i løpet av en sesong, hvorav to er bortekamper. For enkelte er det derimot uaktuelt av å gå glipp av et eneste minutt – 2 % hevder nemlig at de ser mer enn 31 kamper hver sesong.

– Engasjementet og lojaliteten fotballsupportere viser overfor laget sitt, er rett og slett er fantastisk. Enten det går utover bryllupsdager eller forlovertjenester, viser supportere at de er villige til å følge laget sitt i tykt og tynt. Denne lojaliteten belønner vi derfor med Hotels.com Rewards, så supportere kan spare opp én gratis overnatting for hver tiende de har booket og overnattet gjennom oss», sier Hotels.com-sjef Adam Jay.

– Vi vet at fotballsupportere jevnlig drar på bortekamper og at de i snitt tilbringer to dager på hver destinasjon. Vi i Hotels.com mener at supporterne fortjener å få noe tilbake for den lojaliteten. Med Hotels.com Rewards kan supportere spare opp gratis overnattinger mens de sover. For hver tiende natt du samler, får du én bonusovernatting**.

Flere relaterte saker finner du HER og HER

Kommentarer