Norwegian skal styrke og effektivisere markedsarbeidet og kundeopplevelsen fremover ved hjelp av digitale løsninger. Selskapet samler nå alle kundefunksjoner og IT i en nyopprettet avdeling for kunderelasjoner (Customer and Digital Innovation). Avdelingen vil ledes av Kurt Simonsen og endringen trer i kraft umiddelbart.

Norwegians Boeing 737-800 i Aalborg Lufthavn (©otoerres)

– Jeg er svært tilfreds med at Kurt Simonsen har takket ja til rollen som Chief Customer and Digital Officer i Norwegian, hvor avdelingen for IT, e-commerce, salg, marked, kundeservice og Reward nå samles, sier Norwegians konsernsjef Bjørn Kjos.

Kurt Simonsen begynte i Norwegian i januar 2018, da han tiltrådte stillingen som IT-direktør.

– Kurt har gjort en svært god jobb i selskapet på kort tid. Han vil heretter ha overordnet ansvar for alle kunderelasjoner i tillegg til selskapets digitale ressurser og utvikling. I arbeidet med å styrke både salgs- og markedsarbeidet i selskapet er digitale løsninger fremtiden, sier Kjos.

Les også: Norwegian gjør flere endringer i konsernledelsen (januar 2018)

Kurt Simonsen (bildekilde: Norwegian)

– I oppfølgingen av våre kunder skal vi i sterkere grad fremover ta i bruk nye løsninger på IT-siden som ivaretar hensynet til mer effektiv og raskere kundebehandling. Samtidig styrker vi salget og tilbyr nye produkter om bord. Målet vårt er selvsagt å få enda flere fornøyde kunder i Norwegian, og her ser vi både synergier og en rekke områder hvor vi kan effektivisere, sier Kurt Simonsen. 

Flere saker om Norwegian finner du HER

Kommentarer