logo-white

Norwegian økte 12 prosent til 2.1 millioner i februar

Norwegian fraktet nærmere 2,1 millioner passasjerer i februar 2017.  Det gir en økning på 12 prosent i forhold til samme måned året før . De interkontinentale flyvningene bidrar sterkest til veksten med en passasjerøkning på 53 prosent.

Bjørn Kjos (NAS)

Totalt 2.090.343 passasjerer valgte å fly med Norwegian i årets andre måned. Det er  218.947 flere enn februar i fjor, som også hadde en dag mindre. Den totale trafikkveksten (RPK) økte med 24 prosent og kapasitetsveksten (ASK) økte med 22 prosent. Fyllingsgraden var på 86,3 prosent, opp 0,7 prosentpoeng.

– Vi er godt fornøyd med at flere reisende velger å fly med Norwegian også i februar. Den største veksten denne måneden er på de interkontinentale rutene, som blir stadig viktigere for selskapets globale ekspansjon, sier konsernsjef Bjørn Kjos i Norwegian.

Norwegian gjennomførte 99,6 prosent av de planlagte flygningene i januar. Punktligheten var på 73,6 prosent.

Les mer i rapporten: Norwegian Air Shuttle Traffic figures February 2017

Norwegians flåtefornyelse fortsetter i 2017. I februar mottok selskapet tre fabrikknye Boeing 737-800. Totalt får Norwegian levert ni Boeing 787-9 Dreamlinere, 17 Boeing 737-800 og seks Boeing 737 MAX i år.

Les også: Ryanair februar traffic grows 10 % to 8.2 million customers

Les flere nyheter om Norwegian HER 

Facebook
Twitter
LinkedIn

Kategorier

Stikkord

Relaterte Innlegg

Kommentarer

Ent innlegg

(Foto: Dfly.no)

Reiselivsmagasinet på RadioRiksOslo Kristi Himmelfartsdag – torsdag 9. mai 2024

(Fotokilde: Emirates Airline)

Emirates investerer i grønnere luftfart med midler fra eget bærekraftsfond

Kim Kallåk-Ertsås blir ny hotelldirektør ved Clarion Collection Hotel Atlantic i Sandefjord fra 1. juni (Fototkilder: Clarion/Strawberry)

Lokal hotelier hentes til Clarion Collection Hotel Atlantic i Sandefjord

(fotokilde: africa tours / pexels)

Book en drømmeferie til Namibia: En eksotisk rejsedestination, du sent vil glemme

(Fotokilde: Air France KLM)

Air France og KLM: Lojalitetsprogrammet Flying Blue, lanserer en unik statusmatch i Norge