Norwegian og Vipps har inngått et nytt samarbeid som vil gjøre det enda enklere for kundene. – Dette er bare ett eksempel på hvordan vi styrker og forenkler kundeopplevelsen, sier Kurt Simonsen, Chief Customer & Digital Officer i Norwegian. 

Norwegians kunder kan nå kjøpe billett ved å “vippse” med mobilen (ill.foto: ©otoerres)

Norwegians kunder kan nå betale flybilletten sin med Vipps:

– Samarbeidet med Vipps vil gjøre kundereisen enda enklere. Tjenesten har allerede blitt godt mottatt av kunder og dette er bare ett eksempel på hvordan vi styrker og effektiviser kundeopplevelsen. Vipps og Norwegian skal fortsette å samarbeide tett slik at enda flere av våre valgfrie tjenester, som for eksempel Fast Track og Priority Boarding, blir tilgjengelig og kan betales via Vipps, sier Kurt Simonsen, som er Chief Customer & Digital Officer i Norwegian. 

– I netthandel er det store forenklingsmuligheter for både brukere og brukersteder. Vi er utrolig glade for å jobbe sammen med Norwegian og tilby kundene deres en enda smidigere reiseopplevelse. Sammen skal vi skape enda bedre løsninger for kundene, sier Vipps-sjef Rune Garborg.

– Det er veldig spennende å samarbeide med en ledende og innovativ norsk aktør som Vipps og vi ser frem til at vi i fellesskap kan utvikle nye og gode løsninger for våre kunder, fortsetter Kurt Simonsen. 

Slik fungerer det:

Når du skal betale for flyreisen, vil Vipps komme opp som et av betalingsalternativene:

  • Velg Vipps som betalingsmetode og skriv inn mobilnummeret ditt
  • Vent til appen åpner seg på telefonen og godkjenn betalingen
  • I betalingsøyeblikket velger du selv hvilket betalingskort du ønsker å bruke
  • Vipps er nå tilgjengelig både når du booker via desktop og på mobilen, og kommer snart som betalingsalternativ i Norwegian-appen

Flere saker om Vipps finner du HER og om Norwegian HER

Kommentarer