logo-white

Nytt SAS-konsept: Reising som livsstil

We Are Travelers” er navnet på SAS sitt nye markedskonsept. Det er – ifølge selskapet,  et konsept som framhever det å reise som en livsstil, og den glede og forventning man kjenner innen man flyr. Reising er for mange skandinaver en livsstil, vi vil reise og gjør det ofte, og er en viktig del av vår identitet. I SAS kjenner vi denne livsstilen godt ettersom vi er en del av den, sier Marianne Orderud, markedssjef i SAS.

(kilde: SAS/YouTube)
(kilde: SAS/YouTube)

“We Are Travelers” er et konsept som framhever SAS som det selvsagte valget for dem som reiser ofte. Konseptet bygger på en dyp innsikt i de positive følelsene som forbindes med å fly, og hvordan SAS kan forsterke denne reisegleden, samt det faktum at de som reiser mye stillere høyere krav til en smidig og effektiv reise.

– Også den som reiser mye forbinder flyreisen med så mye mer enn bare transport. Det handler om et avbrekk fra hverdagen og forventninger om å være på vei til et sted, uansett om man reiser i jobb eller privat, sier Orderud.

SAS’ innsikt i livsstil og de følelser som er forbundet med reising er resultatet av et langsiktig og dyptgående arbeid med å lytte til dem som reiser ofte gjennom kundeundersøkelser og i fokusgrupper. SAS skal gjøre livet enklere for dem som reiser ofte, og det gjør vi best ved nettopp å lytte til denne gruppen.

Løfter fram reiseprofiler – både kunder og medarbeidere

Med portretter av kunder og medarbeidere vil SAS vise at det finnes mange ulike typer reisende, men med én fellesnevner: de liker å reise, og de reiser ofte. Det nye konseptet introduseres gjennom en kampanje i SAS’ egne kanaler, på TV, i aviser, på nettet og i utendørsreklame i Norge, Sverige og Danmark. Kampanjen starter med en emosjonell film som løfter fram flyet og alle som elsker å reise. Gjennom høsten slipper SAS flere filmer som portretterer SAS-ansatte og -kunder, profiler som alle liker å reise, som reiser mye og er interessante mennesker.

Les mer om det nye konseptet HER

Se filmen på YouTube HER
 
Kampanjens profiler:

  • Kjetil Trædahl Torhsen, Gründer av Snøhetta, NO
  • Tiril Sjåstad Christiansen, Freestyleutøver, NO
  • Lou Brundin, Professor/overlege, Karolinska Institutet, SE
  • Peter Amby, Gallerist, Last Resort Gallery, DK
  • Jesper Kouthoofd, Gründer av ACNE og Teenage Engineering, SE

SAS Crew:

  • Camilla Mørkholm Bjerke, Kaptein
  • Karianne Hassel, Air purser
  • Alexander Sveen, Air host
  • Stefan Jacobsson, Pilot
  • Anna Sofie Larsson, Air hostess
  • Sofie Asp, Air hostess
Facebook
Twitter
LinkedIn

Kategorier

Stikkord

Relaterte Innlegg

Kommentarer

Ent innlegg

(foto: ©otoerres)

Reiselivsmagasinet på RadioRiksOslo torsdag 25. april 2024

(Foto: Ivan Sardi)

Økende interesse for sykkellandet Kroatia

Sykehusskip: Håndterapeut Yieddy Ferreira jobber med mobilitet sammen med en pasient (Foto: Tirsa Tapia Zamora)

Nytt sykehusskip for gratis kirurgi og opplæring i Afrika sør for Sahara

Fra mellomoppgjøret i 2023 (Foto: HK/LO)

Fare for streik i norske taxfree-butikker

Illustrasjonsbilde: Avinors elfly over Trondheim lufthavn, Værnes (Foto: Øystein Løwer / Avinor)

Norge skal etableres som internasjonal testarena for null- og lavutslippsluftfart