Martine Nerheim Ahlsen er ansatt som Head of Marketing for hotellkjeden Quality Hotel. Hun er 29 år gammel og kan vise til erfaring fra verdenskjente merkevarer som Starwood og W Hotels. Nå flytter hun  hjem med mål om å reposisjonere Quality-kjeden i Norden.
Ahlsen er hentet inn fra W Hotel Verbier hvor hun har arbeidet som Director of Marketing & Communication. Ahlsen har bakgrunn fra Hotelschool The Hague i Nederland, og begynte sin hotellkarriere i Starwood Hotels & Resorts i 2010. Etter utdannelsen startet hun først som trainee sentralt i Brussel, og senere som Brand Management Specialist.
– Jeg har lenge hatt et veldig positivt inntrykk av Nordic Choice Hotels, visjonen selskapet har og kulturen blant de ansatte treffer meg virkelig. Jeg gleder meg til å bidra til å styrke markedsposisjonen og merkekjennskapen rundt Quality Hotel, og bli bedre kjent med Quality hotellene og de ansatte i Norden, sier Martine Nerheim Ahlsen, påtroppende Head of Marketing for Quality Hotel.
Fra sin tid i Starwood fikk Ahlsen erfaring fra preopening-teamet på W Hotel Verbier, som er det første ski-hotellet til kjeden. Hun gikk deretter over til operations som ansvarlig for marketing på hotellet. Ahlsen som nå blir del av Quality Hotel-teamet får i oppgave å gjennomføre resposjoneringen av Quality Hotel til «Friendly & Fun» i alle ledd.
– Erfaringen som Martine har fra Starwood sentralt og fra W Hotel Verbier på driftssiden, er svært verdifullt for oss i Quality Hotel. Hun vil være en god brobygger mellom kjeden og de enkelte hotellene, som er avgjørende for å gjennomføre og implementere konsept, kommunikasjon og tiltak som bidrar til å styrke Quality Hotels i Norden. Vi i ledergruppen ser frem til å få Martine med på laget, sier Eivind Tangvik, Senior Vice President, Quality Hotel.
Martine Nerheim Ahlsen tiltrer stillingen 1. mai 2016.