Radisson Blu Royal Hotel, Bergen gjenåpnes den 21. mai mens Radisson Blu Scandinavia Hotel, Oslo slår opp dørene fire dager senere – den 25 mai. For å sikre gjestenes, medarbeidernes og samarbeidspartnernes sikkerhet og trygghet, er et oppdatert og omfattende renholds- og hygiene program implementert på hotellene.   

Duket til fest i “Scandinavia-salene” på Radisson Blu Scandinavia i Oslo (©otoerres)

– Dette er en gledens dag. Vi er jo skapt for å ta vare på våre gjester og gi dem uforglemmelige opphold så vi gleder oss som barn på julaften til å ønske alle velkommen tilbake, forteller hotelldirektør Tomi Meriläinen ved Radisson Blu Scandinavia Hotel, Oslo.

Meriläinen understreker at hotellet har jobbet grundig med selskapets nye hygiene- og renholdsprogram.

Tomi Meriläinen - Hotelldirektør - Radisson Blu Scandinavia Hotel, Oslo
Tomi Meriläinen (Foto: Radisson Hotel Group)

– Vi har strenge rutiner for renhold og hygiene, som nå har blitt ytterligere skjerpet. Samtidig som vi skal gi gjestene de beste opplevelsene tar vi sikkerheten på høyeste alvor gjennom blant annet hyppigere rengjøring, større avstand mellom gjestene og stasjoner med hånddesifisering, forklarer hotelldirektør Frank Ove Wennevik ved Radisson Blu Royal Hotel, Bergen.

En global forpliktelse knyttet til økt renslighet og hygiene

Frank Ove Wennevik - Hotelldirektør - Radisson Blu Royal Hotel - Bergen
Frank Ove Wennevik (Foto: Radisson Hotel Group)

Tidligere i mai lanserte Radisson Hotel Group nyheten om Radisson Hotels Safety Protocol som er et nytt program for grundige renslighets- og desinfiseringsprosedyrer på deres hoteller. Det gjøres i samarbeid med verdens ledende inspeksjons-, verifiserings-, test- og sertifiseringsselskap SGS. 

Les mer om Radisson Hotels Safety Protocol HER

De nye retningslinjene inkluderer stasjoner for hånddesinfisering ved inngangene, forbedret og dokumentert rengjørings- og desinfeksjonsfrekvens, sosial distansering i alle områder av hotellene, inkludert i møterommene, opplæring av de ansatte i lokale helsemyndigheters- og Verdens helseorganisasjons anbefalinger og retningslinjer, standarder for matsikkerhet, samt omfattende opplæring og oppfølging av personalet.

Et av hotellrommene i Radisson Blu Scandinavia Hotel i Oslo (Foto Aksel Jermstad)

Renovert og 45 års erfaring

Siden åpningen i 1975 har Radisson Blu Scandinavia Hotel vært en av Oslos fremste landemerker. Nylig ble hotellet ferdig med sin omfattende renovering, hvor blant annet gjesterom og fellesarealer er totalforvandlet for å gi gjestene de beste Oslo-opplevelsene.

Radisson Blu Scandinavia Hotel, Oslo
Radisson Blu Scandinavia Hotel har siden 1975 vært et landemerke i Oslo (Foto: Radisson Hotel Group)

Hotellet gjenåpner nå dørene, men holder restauranten og svømmebassenget midlertidig stengt. Hotellet følger myndighetenes retningslinjer og serverer ikke frokostbuffet inntil videre, men serverer heller frokost til gjestene i take-away forpakninger med blant annet fersk kaffe.

– I år fyller hotellet 45 år og selv i disse nye tider vil vi gjøre alt vi kan for å gi gjestene et så fint opphold som mulig, sier Tomi Meriläinen.

Moderne fasiliteter i tradisjonelle omgivelser

Radisson Blu Royal Hotel i Bergen ligger rett ved Bryggen, byens historiske kaiområde. Dette er en av Norges mest populære attraksjoner og et av UNESCOs verdensarvsted. Hotellet åpner nå dørene, men holder restauranten midlertidig stengt. Ved godt vær åpnes også uteserveringen, med ekstra god plass mellom bordene.

Hotelldirektør Frank Ove Wennevik gleder seg til sommersesongen og håper mange ser dette som en mulighet til å oppleve alle de fantastiske perlene vi har i eget land, ikke minst i historiske Bergen midt i det vakre fjord-Norge.

Flere relaterte saker finner du HER, HER og HER

Kommentarer