logo-white

Radissonhotell hedret

Radisson Blu og Park Inn by Radisson Hotel Conference Centre på Alna i Oslo fikk Ringer i vannet-diplom. Direktør Olav Brommeland og staben omtales som både “fargeblinde” og “grenseløse”.

Ann Nguyen HR Manager og Olav Brommeland, General Manager Radisson Blu & Park Inn by Radisson Alna
Ann Nguyen HR Manager og Olav Brommeland, General Manager Radisson Blu & Park Inn by Radisson Alna

“Ringer i Vannet” er en rekrutteringsstrategi i regi av NHO. Målet er å få personer som av ulike årsaker har falt utenfor arbeidslivet, tilbake i arbeid. På hotellet som åpnet i april i år har flere med hull i CV-en, og etter flere år med kamp og slit fått sjansen til å prøve seg i jobb igjen.

— Vi er strålende fornøyd med de ansatte vi har fått. Totalt har vi vi tatt inn sju personer gjennom Ringer i Vannet, og samarbeidet har vært en suksess, sier Brommeland.

I tett samarbeid med attføringsbedrifter som for eks. Karea, har de funnet fram til ansatte som passer inn akkurat hos Radisson. Og bedriften gjør det ikke fordi det er politisk korrekt, men fordi de vet at de trenger alle typer mennesker i sin bedrift.

— Vi jobber etter slagordet «Adding color to Alna», og tror genuint at alle har sine sterke sider og utviklingsmuligheter uavhengig av etnisitet, religion, kjønn, alder, livssyn eller handikapp. Det er mange ulike grunner til at folk havner uten for arbeidslivet, og det er vårt kollektive ansvar å få dem tilbake i arbeid igjen. Deler av dette ansvaret er jeg glad for å ta på meg, og er strålende fornøyd med de ansatte vi har fått, med det utmerkede samarbeidet med Karea og med Ringer i Vannet-prosjektet, sier Brommeland.

En av de som har fått jobb på hotellet er Agron Sulejmani. Etter seks år uten jobb, har hardt arbeid endelig gitt resultater. Nå jobber han som servitør på Radisson Blu og Park Inn, Oslo Alna.

— Denne praksisplassen ble min redning. I seks år har jeg skrevet utallige søknader, og takket være Karea og Radisson har jeg fått den rette muligheten. Jeg setter pris på alt som er blitt gjort for meg. Jeg trives godt som servitør, og er villig til å gjøre alt som kreves for å fortjene jobben, sier Sulejmani.
Direktør Brommeland beskriver Sulejmani som en viktig ressurs på hotellet.

— Agron har hele tiden fått gode tilbakemeldinger. Han står på og leverer hver dag. Det var derfor en selvfølge å tilby han arbeid, sier Brommeland.

Facebook
Twitter
LinkedIn

Kategorier

Stikkord

Relaterte Innlegg

Kommentarer

Ent innlegg

Boeing 787 Dreamliner - Norse Atlantic Airways

Norse introduces new route between London Gatwick and Cape Town

(foto: ©otoerres)

Vårens røde dager – slik får du maks ut av fridagene

(Foto: Qatar Airways)

Hamad International Airport kåret til “Verdens Beste Flyplass” under Skytrax World Airport Awards 2024

(Bilde/illustrasjon: apollo reiser)

Apollo lanserer nye reiser til «Destinasjon Ukjent»