Color Line har besluttet å redusere kapasiteten mellom Oslo og Kiel. Fra 4. november vil MS Color Magic seile i en tilpasset fartsplan med gods og passasjerer. Passasjerene vil være om bord under hele reisen uten å gå i land i Kiel. Ilandstigning vil først skje ved retur Oslo.

Color Magic - Kielferje - Oslofjorden - Color Line
MS Color Magic (Fotokilde: Color Line)

Gjenåpningen av samfunnet etter Covid-19 vil ifølge myndighetene ta tid og smittesituasjonen både internasjonalt og nasjonalt er fortsatt svært krevende. Color Line har derfor valgt å redusere kapasiteten mellom Oslo og Kiel i Tyskland.

MS Color Fantasy legges til kai inntil smittesituasjonen og myndighetspålagte reguleringer blir endret. Den viktige godstrafikken sikres med Color Magic og fraktskipet MS Color Carrier mellom Oslo og Kiel, og med MS SuperSpeed 1 og 2 mellom Hirtshals, Larvik og Kristiansand.

– Reduksjon av kapasitet er dessverre nok en gang nødvendig, og det er avgjørende at regjeringen og Stortinget stiller opp med kompensasjonsordninger både i høst og til neste år, sier konsernsjef Trond Kleivdal i Color Line.

Trond Kleivdal - Konsernsjef - Color Line
Konsernsjef Trond Kleivdal (Bildekilde: Color Line)

Tiltaket der Color Fantasy tas ut av trafikk vil dessverre innebære at ytterligere 400 ansatte vil bli permittert.

Color Line er i dag det eneste rederiet i den internasjonale passasjer- og godstransporten mellom Norge og utlandet med skip i norsk skipsregister, norsk eierskap og med norsk hovedkontor. Color Line har gode rutiner for smittevern, og selskapet er det første i Norge som er blitt verifisert av DNV GL for rederiets systemer knyttet til håndtering av smittevern om bord på skipene og på terminalene.

Flere saker om Color Line finner du HER

Kommentarer