Dansereiser fra Mjøsa til Karibien og de arabiske Emirater, nordmenns pengebruk under Norgesferien, reisebransjens utfordringer under pandemien og hva gjør egentlig Vector Nordic ? Dette er stikkordene for Reiselivsavisa på RadoRiksOslo uke 35 – 2021
Rolf Forsdahl`s UkeTema: Nordmenn har dette året brukt mer penger på sommerferien enn planlagt. Er dette en ny trend? Er grunnen at prisene i Norge var høyere enn man antok?
Kristian Qvigstad, markedssjef og medeier i tradisjonsrike Oslo-rederier, Båtservice Sightseeing fra 1946 og Bygdøfergene fra 1898 (!): Reisebransjens utfordringer nå og i vinteren som kommer. Han mener det er skapt et skjevt bilde i media av at reisebransjen går med overskudd. Dette er totalt feil, mener han.
Jaana Alenius, administrerend direktør i Vector Nordic AB: Garantier for reisebransjen i den krevende tiden bransjen nå fortsatt er midt inne i. Hva gjør Vector for reisebyråer og turoperatører? Hvordan har Vector selv klart seg i denne vanskelige tiden?
Amund Storsveen, nøkkelmann i Kom og Dans i Bergen og Vest-Norge: Dansefolket er på farten og reiselystne som aldri før. Nå blir det dans fra Mjøsrock til cruisebåter i Karibien, på Kanariøyene og Ærø i Danmark, samt de arabiske Emiratene.
Programleder er KNUT JEPPSSON som også er ansvarlig redaktør og utgiver.
Nye Reiselivsavisen sendes på FM 101.1 i Oslo-området og er tilgjengelig over hele verden på www.RadioRiksOslo.no og Soundcloud.com.
Sendetider:
- Torsdag:kl. 12.00
- Fredag: kl. 18.00 (reprise)
Tidligere saker om Nye Reiselivsavisen på RadioRiksOslo finner du HER og HER