Aldri har så mange varebiler vært benyttet under et arrangement. Arctic Race setter Nord-Norge på kartet, og sikrer både regional og nasjonal verdiskapning. Hertz står for første gang for samtlige utleier av varebiler under arrangementet.
— Vi er stolte av å være eneleverandør av varebiler til dette anerkjente arrangementet. Arctic Race of Norway er unikt i norsk målestokk og styrker Nord-Norge som merkevare. I tillegg skaper det store verdier for mange, og så nasjonalt, sier Cato Karlsen, Salgssjef for Vare og last i Hertz.
Betydelige ringvirkninger
Arctic Race of Norway skapte i 2016 en meromsetning for norsk næringsliv på over 93 millioner kroner. I 2016 ble TV-bildene fra Arctic Race of Norway kringkastet i 180 land, og skapte utover dette også bred mediedekning internasjonalt.
— Det er imponerende hva arrangørene av Arctic Race har fått til på få år. Sykkelrittet er populært i sykkelverdenen og her i Nord-Norge deltar store deler av regionen gjennom en rekke aktiviteter, både på kultur-, reiselivs og næringslivssiden, sier Karlsen.
Over 1000 varebiler
De omtrent 70 varebilene fra Hertz brukes til å frakte utstyr som gjerder, portaler og støttepersonell til lagene. Varebilene er fordelt på 15- 19 m3, samt 8- og 9-setere. Norges største bilutleieselskap har over tid også bygget en betydelig varebilpark.
– Vi skal være Norges største også på varebil. For stadig flere firma er det mer lønnsomt å leie enn å eie, så vi kommer til å fortsette å investere i varebiler. I dag har vi over 1000 varebiler og det er således mulig for oss å levere varebiler til store arrangementer som Arctic Race, sier Cato Karlsen i Hertz.
Les mer om Artic Race of Norway HER - Flere sykkelsaker finner du HER
Les også: Sykkelturismen øker i Nord-Norge — Thor Hushovds beste sykkelferietips - Riktig bruk av arrangementer kan gi suksess