logo-white

Rekordmange vil selge Norge til verden

Idag – mandag 16. april, starter Norwegian Travel Workshop (NTW) i Stavanger, hvor rekordmange norske reiselivsaktører møter turoperatører fra hele verden. – Norge er i vinden, og deltagelsen viser at stadig flere vil være med på den gode utviklingen, sier Bente Bratland Holm, reiselivsdirektør Innovasjon Norge.

Engøybroa i Stavanger. I bakgrunnen snødekte fjelltopper i Ryfylke (bilde: ©otoerres)

Årets rekorddeltagelse på NTW vitner om stor interesse for å selge Norge som turistdestinasjon. 350 norske representanter skal møte turoperatører fra 30 ulike land gjennom over 8000 forhåndsbookede avtaler iløpet av arrangementet.

Reiselivet stadig viktigere i Stavanger-regionen

NTW tildeles en ny destinasjon hvert år, og Stavanger-regionen er arrangør for det 46. arrangementet. Årets tildeling anerkjenner blant annet regionens store vilje til omstilling og satsing på et helårlig reiseliv.

– Reiselivet blir stadig viktigere for hele Stavanger-regionen, og NTW er en gigantisk visningstur hvor vi får vist variasjonen av attraksjoner og aktiviteter, sier Elisabeth Saupstad, reiselivsdirektør i Region Stavanger og fortsetter:

– Regionen er som skapt for ‘adventure by day, luxury by night’, og det opplever vi at besøkende i stadig større grad benytter seg av.

Fiin gammel Citroen DS (produsert fra 1955-75) spesialdekorert av Pia Myrvold fotografert under åpningen av Gladmatfestivalen på torget i Stavanger. I bakgrunnen den over 850 år gamle Domkirken og statuen av byens store dikter Alexander L. Kielland (Foto: ©otoerres)

Innovasjon Norge trekker frem at regionen viser bredden av norsk reiseliv på en imponerende måte.

– Stavanger-regionen byr på stor variasjon, fra naturikoner som Preikestolen og Trollpikken til Michelin-restauranter og nyskapende street art. Regionen representerer Norge på en utmerket måte, sier Holm.

Les også: Første Michelinstjerne til Pedersgadå i Stavanger – Michelin Nordic Guide 2016: Norden får to nye trestjernersrestauranter og en ny tostjernersrestaurant!

Morgenstemning over Ryfylke (Foto: ©otoerres)

En effektiv møteplass

NTW fortsetter å være en av de viktigste møteplassene hvor norsk reiseliv møter turoperatører fra hele verden.

– NTWs økende popularitet viser at det fremdeles er slik at vi ønsker å treffe de vi skal samarbeide med, og oppleve produktene som skal selges. NTW er en effektiv møteplass, og ikke minst en god arena for salg,  sier Holm.

I løpet av dagene får deltagerne muligheten til å oppleve hele Stavangerregionen gjennom ulike aktiviteter som  Nuart street art tour, matsafari i Ryfylke, fjord cruise, samt vandreturer til både Trollpikken og Preikestolen. I tillegg arrangeres visningsturer i hele Norge før og etter NTW.

Cruiseskipet “Disney Magcic” på høyde med Engøy og Engøyholmen utenfor Stavanger (bilde: ©otoerres)

Les flere saker om NTW-Norwegian Travel Workshop HER  – Flere B2B nyheter finner du HER og HER

Fakta om NTW:

    • Norwegian Travel Workshop (NTW) er reiselivets viktigste møteplass, og arrangeres årlig av Innovasjon Norge i samarbeid med det lokale destinasjonsselskapet.
    • Årets NTW foregår 16. – 19. april
    • NTW er en lukket workshop basert på over 8000 forhåndsbookede avtaler mellom 355 utenlandske turoperatører fra 30 nasjoner og 350 norske selgere (2018).
    • Arrangement i 2018 er nummer 46 i rekken.

Stavanger har arrangert NTW tre ganger tidligere: 2006, 1997, og 1983.

Facebook
Twitter
LinkedIn

Kategorier

Stikkord

Relaterte Innlegg

Kommentarer

Ent innlegg

Dronebilde tatt over  Oslo lufthavn (Foto: UAS Norway, Anders Martinsen)

Nye konserndirektører i Avinor

Opel Astra Sports Tourer er en rimelig familiebil som gjorde det godt i NAFs familibiltest (foto: NAF)

Seks av 10 barnefamilier vil ha elbil

Royal Beach Club Collection vil tilby en kombinasjon av opplevelser for alle, fra slående strender og bassenger til bassengbarer, en rekke spisesteder  som restaurant, bar og salong, samt et gatemarked pluss praktiske opplevelser som tequila smaksprøver og matlagingskurs (Foto: Royal Caribbean)

Lanserer ny destinasjon i Mexico: Royal Beach Club Cozumel

Mormor och barnbarn på tåget (Bildkälla: SJ.se)

SJ släpper sommarens biljetter

(Foto: Emmie Bolmstedt/Visit Sweden)

En «swifties» guide til Stockholm