logo-white

Related lanserer analyseselskap

PR- og kommunikasjonsbyrået Related samler nå sine analysekonsepter og tjenester i et globalt selskap kalt Travellyze. Travellyze tilbyr reisemål og aktører i reisebransjen innsikt i turistenes reiseatferd og preferanser, samt muligheten til å måle mer enn 100 forskjellige reisemål.

Skjermklipp - Travellyze - Related - november 2020
(screenshot: travellyze.com)

Analysekonseptet er allerede solgt til ni markeder i tillegg til Norden, og forventningen er å være i 25 markeder neste år – og i verdens 50 største utgående markeder innen 2025.

I en tid da globale reisemønstre er under stor endring, er behovet for innsikt og kunnskap om turistenes atferd og preferanser større enn noen gang. Dette merkes også hos Travellyze, som er et nytt globalt analyseselskap som spesialiserer seg innen reisebransjen. Selskapet ble startet av det nordiske PR- og representasjonsbyrået Related.

– Vi har opplevd en enorm etterspørsel etter analyseproduktene våre i løpet av denne tiden, både fra reisemål som ønsker å vite mer om merkevaren sin, markedsposisjonen sin og sine nåværende og potensielle målgrupper, og dessuten fra andre byråer over hele verden. Spesielt de PR- og representasjonsbyråene vi samarbeider med, har vært raske med å se fordelene med konseptet. Foreløpig har vi solgt Travellyze-konseptet til ni andre markeder i tillegg til Norden, inkludert verdens tredje og fjerde største turistmarkeder, Storbritannia og Tyskland, sier eier og direktør Henrik Koc i Related – og nå også Travellyze.

Skreddersydde rapporter om bestemte målgrupper

Travellyze tilbyr muligheten til å få skreddersydde rapporter om turisters reiseatferd og preferanser, så vel som holdningene deres til ett eller flere reisemål.

Du kan enten bestille en komplett rapport designet av Travellyze-teamet, eller du kan kjøpe tilgang til Travellyze-systemet på nett og selv få muligheten til å hente ut data og lage flere rapporter fortløpende. Alle data samles inn i samarbeid med profesjonelle analyseselskaper i de relevante markedene.

– I Travellyze kan du for eksempel få svar på hvor de reisende finner inspirasjon, hvordan de foretrekker å bestille, hvordan de helst vil ta seg rundt og overnatte, hva som er viktig for dem når de velger destinasjon, hvor stort reisebudsjettet deres er, og hvilke reisemål de ønsker å besøke. Alle data kan hentes for et helt marked (for eksempel norske, tyske eller nederlandske reisende) for å få en generell oversikt, eller segmenteres ytterligere på for eksempel geografi, aldersgruppe, sivilstand, utdanningsnivå og/eller inntekt, sier Henrik Koch.

Vil dekke hele verden i 2025

Allerede i løpet av det neste året forventer Travellyze å kunne levere data om turister fra totalt 25 forskjellige markeder, og innen år 2025 er ambisjonen å være i verdens 50 største utgående markeder.

– Det gir destinasjoner og aktører helt unike muligheter til å bruke Travellyze som et globalt referanseverktøy. Vi har allerede mottatt henvendelser fra reisemål som ønsker bruke Travellyze til å overvåke reisemålets image og turisters oppfatning av destinasjonen på tvers av alle markedene deres, forklarer Henrik Koch.

Skapt ut fra et reelt behov

I motsetning til andre analysetjenester på markedet er Travellyze unik fordi den er laget spesielt for reisebransjen og basert på behovene til destinasjonene og aktørene – i stedet for å være basert på allerede tilgjengelige data.

– De siste årene har reisemål hatt muligheten til å hente ut data om alt mulig angående kundereisen, og det finnes flere systemer som kan analysere big data innen reiselivsnæringen. Men de fleste av disse løsningene er laget av noen som har sett inntjeningsmuligheter i det som ofte er et biprodukt av onlinebestillinger. Travellyze er relevant for reisemålene fordi verktøyet er skapt ut fra et reelt behov. Reisemål trenger egentlig ikke andre data. De trenger et verktøy som kan krysse og koble nøye utvalgte data om demografi, holdninger og atferd, slik at de enkelt kan få svar på spørsmål som ‘hvor skal jeg prioritere markedsføringsressursene mine?’ eller ‘hva synes kundene mine egentlig om produktet mitt?, forklarer Chris Pomeroy, som er direktør for byrået Interface Tourism Spain og har utviklet markedsføringsstrategier for turistmerkevarer og destinasjoner i mer enn 30 år.

Les mer om Travellyze på linken under:

Flere B2B nyheter finner du HER og HER

Facebook
Twitter
LinkedIn

Kategorier

Stikkord

Relaterte Innlegg

Kommentarer

Ent innlegg

Padling er populært, her fra Sørenga i Oslo (Foto: Marius Dalseg/DNT)

Slik blir det påskestemning der du er

(kilde: travelmarket.dk)

Dansk Flyprisindex – Uge 16 2024

(fotokilde: goturkiye.com)

Utenfor allfarvei i Tyrkia: Dra på roadtrip langs Antalyakysten

(Foto: ©otoerres)

Reiselivsmagasinet på RadioRiksOslo skjærtorsdag 28. mars 2024

(Foto: William Bout på Unsplash )

Hvordan planlegge ferien med barn med bil? Hva du bør vurdere når du planlegger ruten. Fritid for barn i bilen