Det kroatiske turistrådet, Croatian National Tourism Board, har valgt Related til nytt PR-byrå i Sverige og Norge. Kontrakten omfatter både strategiutvikling og kampanjer innen PR og sosiale medier med mål om å styrke Kroatias posisjon som reisemål og øke antallet besøkende utenfor høysesongen.
Relateds oppdrag i Sverige og Norge er en del av en større europeisk kontrakt, med det britiske kommunikasjonsbyrået Hills Balfour som hovedbyrå.
Både Hills Balfour og Related er medlemmer i det globale byrånettverket Travel Consul, og kontrakten for Croatian National Tourism Board ble inngått sammen med 10 andre medlemsbyråer i Europa.
– Kroatia er et fantastisk reisemål og et land med stort mangfold og mange ulike opplevelser å by på. Landet har en rik kulturarv, historiske steder, vakre nasjonalparker og fjellområder, i tillegg til en fantastisk skjærgård og flotte strender som regnes blant verdens beste. Det er et reisemål som har vokst sterkt i popularitet de siste årene, og målet vårt er å få enda flere mennesker til å oppleve reisemålet, selv utenfor høysesongen, sier Henrik Koch, visedirektør i Related.
Hos Related er de svært glade for det nye oppdraget, men det er ikke første gangen byrået jobber med Kroatia. Related jobbet med destinasjonen allerede i 2008, og siden har byrået vokst og spesialisert seg på nettopp markedsføring av reisemål i de nordiske landene.
I 2018 fikk Related et nytt oppdrag fra Kroatia sammen med Hills Balfour, med fokus på digital kommunikasjon og sosiale medier. Et oppdrag som nå er blitt utvidet til også å omfatte PR.
Related har i dag 12 ansatte totalt med kontor i blant annet Stockholm og Århus. Byrået jobber allerede med PR- og representasjonsoppdrag for blant annet Malta, Flandern, Las Vegas, Miami, The Beaches of Fort Myers and Sanibel og The Great American West.
Flere saker om Kroatia finner du HER