Maldivenes offisielle turistorganisasjon, Maldives Marketing and Public Relations Corporation (MMPRC), har inngått et partnerskap med Related om markedsføring av reisemål i Sverige, Norge, Danmark og Finland. Dette er første gang Maldivene knytter seg såpass tett opp mot et nordisk byrå. Kontrakten dekker både strategiutvikling og kampanjer innen PR, B2B og markedsføring. Målet er å posisjonere Maldivene som verdens ledende øynasjon og øke antallet besøkende fra de fire nordiske landene.

Maldivene - Resort - MMPRC - Maldives Marketing and Public Relations Corporation
Fra Maldivene (Foto: MMPRC)

PR-byrået Related får i oppdrag å markedsføre Maldivene i Norden. Maldivene har tidligere gjort enkeltprosjekter i regionen, men har nå for første gang inngått et samarbeid med en strategisk partner om markedsføring av reisemål, PR og representasjon i Norden.

– Maldivene er et fantastisk reisemål med unike øyer og en av planetens mest fargerike undervannsverdener. Reisemålet er best kjent for de kritthvite strendene, barbeint luksus og snorkling i verdensklasse. Men Maldivene er mer enn avslapning og romantikk for de mest velstående, det er et reisemål som tilbyr varierte opplevelser og aktiviteter som også passer for de med mindre tykk lommebok. I tillegg er det et reisemål hvor ansvarlig reisevirksomhet og respekt for natur og miljø kommer først, sier Henrik Koch, administrerende direktør i Related.

Små private hoteller har etablert seg på ulike småøyer på Maldivene, noe som gjør øyriket mer tilgjengelig for reisende på budsjett. Prisnivået på disse småøyene er lavere enn på mange av landets klassiske ferieøyer.

Maldivene er også et av verdens tryggeste reisemål i dag. Landets unike geografi, med øyer som er spredt over et stort område, gjør at man naturlig opprettholder sosial distansering, og det er dessuten etablert strenge smitteverntiltak i landet.

En annen fordel er konseptet «One-island-one-resort», som garanterer at det bare er ett feriested på hver øy. Dette gjør det enda enklere å isolere seg og bo mer privat under oppholdet.

– Målet vårt er å få flere til å reise til Maldivene fra Norge og resten av Norden. Når pandemien er over, tror vi at flere enn noen gang vil gjøre virkelighet av drømmen om å reise til Maldivene, uansett om man vil bo på luksushotell, et enklere småhotell eller kombinere de to, fortsetter Henrik Koch.

– Vi ser frem til å samarbeide med Related. De har mange års erfaring i bransjen og solid kunnskap om det nordiske markedet. Vi mener Maldivene har stort potensial i regionen, og gjennom Related styrker vi vår tilstedeværelse lokalt, sier Thoyyib Mohamed, administrerende direktør i Visit Maldives.

Arbeidsgruppen i Related består av Hanna Johansson (reiseliv) og Helene Hofverberg (pressekontakt).

Related har fysiske kontorer i Stockholm og Århus og har siden 2003 spesialisert seg på markedsføring av reisemål i Norden. Byrået jobber allerede med PR- og representasjonsoppdrag for blant annet Malta, Flandern, Mallorca, Dubai, Portugal og The Great American West.

Flere relaterte nyheter og artikler finner du HER, HER, HER, HER og HER

Kommentarer