Rezidor Hotel Group igjen kåret til «World’s Most Ethical Company®» av Ethisphere Institute, en global leder i å definere og fremme etisk forretningspraksis. Dermed ble Rezidor kåret til verdens mest etiske hotellselskap for åttende år på rad. – Prisen bekrefter nok en gang vårt engasjement for å drive et ansvarlig selskap, med en bransjeledende etikkstandard, samt vårt samfunnsansvar og sterke eierstyring og selskapsledelse», sier Wolfgang M. Neumann, President & CEO i Rezidor Hotel Group.

Wolfgang M. Neumann (Rezidor)

Rezidor er blitt tildelt den prestisjefylte anerkjennelsen årlig siden 2010. Det understreker selskapets sterke fokus på å drive etter etiske forretningsstandarder.

– Det er også en bekreftelse på at vi i Rezidor har fokus på å vise omsorg for våre gjester, medarbeidere, samfunnet og planeten vår. Å vinne prisen for åttende gang er en ære for hele selskapet, som består av 43 700 Rezidorians», sier Wolfgang M. Neumann.

Dette er det 11. året Ethisphere anerkjenner selskaper som forstår at de spiller en sentral rolle i samfunnet når det gjelder å påvirke og drive frem positive endringer. Disse selskapene vurderer hvilken påvirkning deres handlinger har for sine medarbeidere, investorer, kunder og andre nøkkelpersoner, og bruker selskapets verdier og kultur som fundament for de beslutninger som tas hver eneste dag.

– De siste 11 årene har vi sett et skifte i samfunnets forventninger, med stadige endringer i lover og reguleringer, samt i det geopolitiske klimaet. Vi har også sett hvordan selskaper som blir anerkjent som verdens mest etiske velger å respondere på disse utfordringene. De investerer i sine lokalsamfunn verden over, omfavner mangfold og inkludering, og fokuserer på langsiktighet som en bærekraftig forretningsfordel. Vi ønsker å gratulere alle hosRezidor for kåringen som et «World’s Most Ethical Company»”, sier Ethispheres CEO, Timothy Erblich.

Metodikk og beregning

World’s Most Ethical Company-vurderingen baserer seg på et rammeverk fra Ethisphere Institute’s Ethics Quotient® (EQ). Det er en kvantifiserbar metode for å vurdere et selskaps ytelse på en objektiv, konsekvent og standardisert måte. Informasjonen som samles inn gir et omfattende utvalg av definerte kriterier og kjernekompetanser.

Poengene genereres i fem nøkkelkategorier: etikkprogram og etterlevelse av dette (35 %), samfunnsansvar (20 %), selskapets etikk-kultur (20 %), styresett (15 %) og ledelse, innovasjon og omdømme (10 %), og tildeles alle selskapene som deltar i prosessen.

Se den komplette listen over World’s Most Ethical Companies 2017 HER   

Kommentarer