logo-white

Rezidor med tidenes største oppgradering i Norden

Rezidor Hotel Group satser nærmere en milliard kroner på tidenes  mest omfattende renoverings- og oppussingsprogram av kjedens nordiske hoteller. Målet er å gi gjestene internasjonale hotellopplevelser og bransjens beste service.

Rezidor Hotel Group skal innen utgangen av 2017 investere nær en milliard norske kroner (110 millioner euro) i oppussingen av flere av hotellene i Norden. I tillegg kommer betydelige investeringer fra eierne av hotelleiendommene.

Tom Flanagan (rezidor)

- Målet er å gi gjestene våre enda bedre hotellopplevelser. Mange av rommene pusses opp og en del av hotellene vil få nye, internasjonale restaurantkonsepter som tilpasses med lokale retter og råvarer. Hotellene vil se bedre ut, maten skal smake enda bedre og servicen skal heves fra et allerede høyt nivå, sier Tom Flanagan, Area Vice President for Rezidor Hotel Group i Norden.

Rezidor er den eneste internasjonale hotellkjeden med en betydelig portefølje i Norge og har nesten 30 hoteller spredt over hele landet. I løpet av de neste tre årene skal hotellkjeden pusse opp flere av Radisson Blu og Park Inn by Radisson hotellene i Norden, og de fleste av prosjektene er i Norge.

 – Norge er et av våre viktigste markeder og vi har svært trofaste gjester som gjennom flere år har valgt våre hoteller som sitt førstevalg, mye på grunn av vår gode service og hotellenes sentrale beliggenhet. Vi vil gjøre vårt ytterste for å gi gjestene våre flotte hoteller med sofistikert design og smakfulle mat- og drikkekonsepter, sier Tom Flanagan.

Bedre gjesteopplevelser

I løpet av året relanseres også hotellkjedens prisvinnende serviceprogram «Yes I Can!», som først ble lansert i 1995. Medarbeiderne vil gjennomgå et oppdatert treningsprogram i hvordan de skal gi gjestene førsteklasses service og gode hotellopplevelser. Gjennom treningsprogrammet, og i det daglige, oppfordres medarbeiderne til å ta initiativ og ansvar for å sørge for at gjestene blir fornøyde.

– Våre medarbeidere gjør hver dag sitt ytterste for å gi gjestene god service og gjennom det oppdaterte treningsprogrammet vil vi legge ytterligere fokus på hvordan vi kan møte gjestene på best mulig måte og innfri, og overgå, gjestenes forventninger, forteller Flanagan.

Anerkjent designteam

Ved Radisson Blu Scandinavia Hotel i Oslo og Radisson Blu i Bodø er flere av rommene allerede pusset opp. (Foto Aksel Jermstad)

Hotellkjeden samarbeider med bransjens ledende designere, arkitekter og konseptutviklere, blant andre Snøhetta, LINK arkitektur, Koncept Stockholm og Doos Architects, for å gjennomføre den omfattende oppgraderingen i Norden.

– Vi samarbeider med de beste fordi de kjenner markedene og tør å overraske og gi gjestene mer enn de forventer. Vi jobber også tett med vårt internasjonale nettverk fordi vi ønsker å gi gjestene internasjonal design, med lokal vri, når de besøker våre hoteller i Norge, sier Tom Flanagan.

Prosjektene forventes å være ferdige innen utgangen av 2017. Hovedfokus vil ligge på å oppgradere hotellrom og fellesområder, samt konferansefasilitetene. For å sikre at gjestene ikke blir forstyrret av arbeidet, gjennomføres oppussingen etappevis og i perioder hvor hotellene har lavest aktivitet.

Les flere nyheter om Rezidor HER og om Radisson Blu HER 

Facebook
Twitter
LinkedIn

Kategorier

Stikkord

Relaterte Innlegg

Kommentarer

Ent innlegg

(Foto: Qatar Airways)

Hamad International Airport kåret til “Verdens Beste Flyplass” under Skytrax World Airport Awards 2024

(Bilde/illustrasjon: apollo reiser)

Apollo lanserer nye reiser til «Destinasjon Ukjent»

Radisson Hotel & Conference Centre Oslo Airport har 52 moderne og fleksible møterom (Foto: Radisson Hotel Group)

Erfaren hotelldirektør vender tilbake til Oslo Lufthavn Gardermoen

Røst lufthavn (Foto: Øystein Løwer/Avinor)

Daniel Østensen ny lufthavnsjef for Røst og Værøy