Irske Ryanair går så det griner. I april 2016 fløy 9.9 millioner med selskapet mot ni millioner samme måned året før. Det gir en økning på 10 prosent. Kabinfaktoren økte også – med to p.p. til 93 prosent.

Kenny Jacobs under presentasjonen av Always getting Better " i Dublin (Screenshot fra Ryanairs webcast)

Kenny Jacobs under presentasjonen av Always getting Better ” i Dublin (Screenshot fra Ryanairs webcast)

Den årlig rullerende trafikken økte med 17 prosent til 107.4 millioner passasjerer de siste 12 månedene per 30. april.

Ryanairs markedssjef Kenny Jacobs kommenterer apriltallene:

– Ryanairs trafikk i april økte med 10% til 9,9 millioner kunder, og vår kabinfaktor hoppet 2% p.u. til 93%. Disse positive trafikktall og kabinfaktor ble levert til tross for gjentatte ATC streiker i Belgia, Frankrike, Hellas og Italia, og som følge av lavere priser og fortsatt suksess for vår “Always Getting Better” kundeopplevelse program, som vil fortsette å levere enda større verdi for våre kunder.

– Ryanair-kunder kan se frem til flere forbedringer etterhvert som vi går inn i det tredje året av vår “Always Getting Better” program, med enda lavere priser, flere nye flyruter, nye digitale funksjoner og nytt kabin interiør, mens Ryanair fortsetter å levere de laveste prisene og den beste punktligheten i Europa.

Kommentarer