Totalt 88 prosent av Ryanairs 48.000 flyvninger i mars ankom på rutetid (on-time). Det viser selskapets månedlige servicestatsitikk.
Ryanair hadde en punktlighet på 88 prosent i mars 2016 mot 92 prosent samme måned året før. Selskapet forklarer nedgangen med problemer i forbindelse med den franske flygelederstreiken i mars.
Ryanair’s Robin Kiely sier:
– Ryanair transporterte mer enn 8,5 million kunder i mars og 88% av selskapets 48,000 flights ankom on-time (noe lavere punktlighet på grunn av den franske flygelederstreiken), mens vi fortsetter å forbedre vår kundeservice. Vi utvider fortløpende vårt rutenett og nye produkter vil bli tilgjengelige i År 3 av vårt “Always Getting Better” program, Ryanair fortsetter med å levere så mye mer enn bare de laveste flyprisene i Europa.”
Ifølge Ryanairs egen servicestatistikk så mottok selskapet én klage per 1000 passasjerer i mars, én bagasjeklage per 2000 passasjerer og at 99 prosent av alle klager ble besvart innen sju dager.
Mars |
2015 |
2016 |
On-time flights |
92% |
88% |
Klager pr 1,000 pax |
0.47 |
1.41 |
Baggasje klager pr 1,000 pax |
0.50 |
0.50 |
Klager besvart innen 7 dager |
99% |
99% |