For to år siden innledet SAS en stor satsing for å utvikle lojalitetsprogrammet SAS EuroBonus og antall medlemmer har økt raskt. Nå har EuroBonus fire millioner medlemmer, som kan tjene poeng på kjøp av alt fra flyreiser, hotell og leiebiler til banktjenester og matinnkjøp og få fordeler og tjenester som gjør reisen enklere og bedre. Det medlemmet som tok EuroBonus over den magiske grensen er Stig Christiansen fra Norge.

Eivind Roald er kommersiell direktør i SAS (foto: ©otoerres)

Eivind Roald er kommersiell direktør i SAS (foto: ©otoerres)

Med tydelig merverdi for de som reiser ofte er EuroBonus en viktig del av SAS sitt kundetilbud. Fra å være et flybonusprogram har SAS EuroBonus utviklet seg til et bredt lojalitetsprogram der antall partnere er stadig økende.

Antallet medlemmer har siden relansering økt med cirka 50 000 i måneden, og er nå over fire millioner. Medlem nummer fire millioner er Stig Christiansen (27) fra Norge som ble vervet av sin svigerfar. I premie får han 200 000 EuroBonus poeng, som for eksempel tilsvarer en tur-retur reise fra Oslo til New York i SAS Business for to personer.

– Vi er svært stolte over at vi har en så sterk medlemskapsvekst og at vi nå har fire millioner EuroBonus-medlemmer. Det er et bevis på at kundene setter pris på kjerneproduktet vårt, våre fordeler og også de tilbudene vi tilbyr kundene sammen med våre partnere, sier Eivind Roald, konserndirektør for kommersiell virksomhet i SAS.

SAS EuroBonus har medlemsnivåene Basic, Sølv, Gull og Diamant, og flere og flere medlemmer oppnår høyere nivåer som gir større fordeler og en enklere reise. Eksempelvis får Gull- og Diamant-medlemmene tilgang til SAS og Star Alliance lounger, ekstra bagasje, Fast Track og kundeservice døgnet rundt.

– De siste årene har EuroBonus-medlemmene vært mer fornøyd enn noensinne og programmet er mye brukt. Antall turer som kjøpes med bonuspoeng har økt med 20 prosent, sier Eivind Roald.

Av SAS sine totale inntekter kommer cirka 50 prosent fra medlemmer i SAS EuroBonus.

Kommentarer