logo-white

SAS inngår samarbeid med Play Magnus

SAS inngår globalt samarbeid med Play Magnus AS, og skal bidra til å oppfylle verdensmesterens ønske om bringe sjakken ut i den store verden. Samarbeidet vil gi SAS’ kunder muligheten til å spille med Magnus Carlsen, den høyest rangerte sjakkspilleren noensinne.

Eivind Roald er kommersiell direktør i SAS (foto: ©otoerres)
Eivind Roald er kommersiell direktør i SAS (foto: ©otoerres)

Play Magnus Live Challenge i New York er en konkurranse sponset av SAS, der 12 sjakkspillere fra hele verden er kvalifisert blant de som har spilt mot Magnus Carlsen i appen Play Magnus. Dette er et konsept SAS ønsker å spille videre på for sine EuroBonus-medlemmer.

-  Play Magnus Live Challenge markerer starten på et samarbeid vi er svært stolte av, og som gir spennende muligheter for våre EuroBonus-medlemmer fremover, sier Eivind Roald, konserndirektør for den kommersielle virksomheten i SAS.

Samarbeidsavtalen mellom Play Magnus Live Challenge og SAS omfatter også arrangement av et såkalt simul event i Oslo senere i år, hvor flere kvalifiserte EuroBonus-medlemmer samtidig spiller et parti sjakk mot Magnus Carlsen. SAS er blant få selskaper som har WiFi på sine langdistansefly, og reisende om bord i maskiner med oppgradert kabin vil kunne spille sjakk under reisen på Play Magnus appen, og prøve seg mot verdensmesteren som nybegynner, viderekommen eller ekspert.

-  Vi ser for oss en innovativ utvikling som gjør at EuroBonus-medlemmer også kan spille mot hverande, gjerne om bord i samme fly, eller andre SAS-fly som er i luften samtidig, sier Eivind Roald, som også ønsker Play Magnus appen inn som en integrert del av SAS underholdningssystemer om bord i fremtiden.

Kate Murphy, CEO i Play Magnus AS, gleder seg også over det nye samarbeidet og mener selskapene er en god match.

Vi i Play Magnus vil gjøre sjakk tilgjengelig, overalt og alltid, uansett om det er på mobil app, via vårt portable sjakkbrett, eller om bord på en SAS flygning. Derfor gleder vi oss over samarbeidet med SAS i vår misjon om å bringe sjakken ut til flere mennesker i verden.

-  SAS er førersetet når det gjelder innovasjon, og sammen kommer vi til å skape spennende opplevelser for EuroBonus medlemmer, og samtidig øke interessen for sjakk.

 

Facebook
Twitter
LinkedIn

Kategorier

Stikkord

Relaterte Innlegg

Kommentarer

Ent innlegg

(Foto: ©otoerres)

Reiselivsmagasinet på RadioRiksOslo skjærtorsdag 28. mars 2024

(Foto: William Bout på Unsplash )

Hvordan planlegge ferien med barn med bil? Hva du bør vurdere når du planlegger ruten. Fritid for barn i bilen

(Bildekilde: Amadeus)

Bærekraftig drivstoff – hvilken rolle spiller det for avkarboniseringen av luftfarten?

Seks  av ti båtskader i fjor var havarier. Nå starter en ny båtsesong (Fotokilde: Frende forsikring)

Påsken er sesongstart på sjøen: Båtskader for 660 millioner i fjor

(Photo by Mark König on Unsplash)

Hvor drar nordmenn på gamblingferie?