logo-white

SAS nye langdistansekabin snart i trafikk

SAS fornyer langdistanseflåten med ny design, nye stoler, nytt underholdningssystem samt trådløst internet. Det første ombygde flyet kommer til å settes inn i trafikk i midten av februar 2015, og vil gi de reisende en helt ny opplevelse på langdistanseflygninger. Arbeidet bak kulissene kan man fra i dag følge på scandinaviantraveler.com

(sasgroup.net)
(sasgroup.net)

SAS Airbus A330 Erik Viking er i sluttfasen av en stor ombygging der hele kabinen fornyes. Dette er startskuddet for SAS satsning på langdistanseflåten der syv eksisterende fly bygges om, samtidig som nye flymaskiner kommer inn fra og med høsten 2015. Flyene bygges om løpende, hvilket gjør at majoriteten av flyene har den nye typen kabin ved slutten av 2015. SAS Airbus A330 Erik Viking kommer i begynnelsen til å fly oftest mellom København og USA. Neste fly i rekken kommer til å være på vingene i slutten av mars, og vil trafikkere hovedsaklig mellom Oslo/Stockholm og USA.

Eivind Roald er kommersiell direktør i SAS (foto: ©otoerres)
Eivind Roald er kommersiell direktør i SAS (foto: ©otoerres)

– Vi gleder oss veldig til snart å kunne presentere den nye kabinen for våre kunder. Dette kommer til å innebære et stort løft for SAS, og gir våre passasjerer en helt ny reiseopplevelse, sier Eivind Roald, Executive Vice President Commercial i SAS.

I løpet av høsten 2014 ble livsstilsmagasinet Scandinavian Traveler lansert, både som flymagasin om bord, og i en digital utgave. Arbeidet med den nye kabinen, og eksklusivt materiale bak kulissene, publiseres løpende på scandinaviantraveler.com frem til første fly er ferdig. Hver dag publiseres artikler, bilder og filmer med informasjon om den nye kabinen. Som første fly på Twitter deler Erik Viking sine opplevelser HER

Slik blir de nye stolene (sasgroup.net)
Slik blir de nye stolene (sasgroup.net)

 

– Mange av våre kunder har stor interesse for, og høye forventninger til våre nye moderne kabiner, og vi vil selvsagt dele med alle hvordan arbeidet skrider frem. Vi kommer eksempelvis også til å fortelle om hvordan vi har arbeidet med designet, og i hvor stor grad vi har tatt hensyn til de mest reisevante, sier Eivind Roald.

scandinaviantraveler.com publiseres det hvilke fly som er bygget om, og hvilke flymaskiner som står for tur. Fra og med i dag kan man også se en film ved navn “Expectations” der noen av deltagerne i prosjektet forteller om forventingene innen lansering.

Følg Erik Viking på Twitter HER

Følg prosessen på Scandinavian Traveller HER

Detaljer vedrørende den nye flykabinen

  • Trådløs internettoppkobling tilgjengelig i hele flyet.

SAS Go

  • Setekonfigurasjon: 2-4-2
  • Pitch: 31″ / 32″
  • On-demand underholdningssystem med 9″ HD-skjermer
  • Ett strømuttak per stolpar, og eget USB-uttak

SAS Plus

  • Setekonfigurasjon: 2-3-2
  • Pitch: 38″
  • On-demand underholdningssystem med 12″ HD-skjermer
  • Eget strømuttak, og eget USB-uttak

SAS Business

  • Setekonfigurasjon: 1-2-1
  • Direkte adgang til midtgangen fra alle seter
  • Seter med full liggestilling, minst 196 cm lengde.
  • Stol med massasjefunksjon
  • On-demand underholdningssystem med 15″ HD-skjermer
  • Eget strømuttak og eget USB-uttak

Flere detaljer om den oppdaterte kabinen finnes HER

Facebook
Twitter
LinkedIn

Kategorier

Stikkord

Relaterte Innlegg

Kommentarer

Ent innlegg

(Foto: ©otoerres)

Reiselivsmagasinet på RadioRiksOslo skjærtorsdag 28. mars 2024

(Foto: William Bout på Unsplash )

Hvordan planlegge ferien med barn med bil? Hva du bør vurdere når du planlegger ruten. Fritid for barn i bilen

(Bildekilde: Amadeus)

Bærekraftig drivstoff – hvilken rolle spiller det for avkarboniseringen av luftfarten?

Seks  av ti båtskader i fjor var havarier. Nå starter en ny båtsesong (Fotokilde: Frende forsikring)

Påsken er sesongstart på sjøen: Båtskader for 660 millioner i fjor

(Photo by Mark König on Unsplash)

Hvor drar nordmenn på gamblingferie?