SAS ble beste flyselskap i “Norsk Kundebarometer for 2016“. Kun Flytoget og Sporveien/T-banen var foran i kategorien “Persontransport”.
SAS ble nr. tre i kategorien “Persontransport” og best av flyselskapene  i “Norsk Kundebarometer for 2016” fra Handelshøyskolen BI. Selskapets kunder hadde en tilfredshet på 76,2 prosent og lojalitet på 87.6 prosent . Til sammenligning hadde Flytoget- som var best i “Persontransport” en tilfredshet på 83,4 og lojalitet på 87 prosent.
Widerøe ble nr. to av flyselskapene og nr. fire i “Persontransport” med tallene 76/87,3 for tilfredshet og lojalitet. Det var et stykke foran Norwegian som ble tredje best av flyselskapene og nr. 10 totalt i “Persontransport” med 70,6 prosent tilfredse kunder og en kundelojalitet på 86,5 prosent.
Les mer om resultatene i Norsk Kundebarometer 2016 HER
“Norsk Kundebarometer” er utarbeidet av Barcode Intelligence og Norstat Norge i samarbeid med Handelshøyskolen BI. Undersøkelsen omfatter over 180 virksomheter i rundt 30 bransjer.