logo-white

Scandic lanserer nytt hotellvaremerke

Med Scandic GO vil Scandic tilby et nytt konsept i det voksende økonomisegmentet. Ambisjonen er å etablere et sterkt nærvær i de største byene i Norden.

Lounge - Scandic GO
Slik blir loungene i Scandic GO-konseptet (bildekilde: scandic hotels)

I første omgang skal det lanseres fem hotell under Scandic GO-paraplyen. Fire av disse åpnes i Oslo og Stockholm i fjerde kvartal 2020, i tillegg til ett i København andre kvartal 2021.

Konseptet er enkelt: Med Scandic GO skal en få en god natts søvn og god beliggenhet til en bra pris. Fullservice-restauranter, treningsrom og møtefasiliteter er ikke en del av konseptet.

GO-konseptet er rettet mot de som ønsker å oppleve aktivitetstilbudet utenfor hotellet og det lokale mat- og drikkeutvalget. For gjestene som velger å bli værende på hotellet, vil det tilbys et begrenset, men nøye utvalgt tilbud av mat og drikke.

– De siste årene har det skjedd en endring i hvordan reisende disponerer tiden sin på og utenfor hotellet under storbybesøk. Det er derfor betimelig at vi satser bredere og etablerer Scandic i et segment hvor vi ser et stort potensial, sier konsernsjef Jens Mathiesen i Scandic Hotels.

Økonomisegmentet har vokst de siste årene og ventes å vokse ytterligere. Scandic har et mål om å bli markedsledende i dette segmentet i Norden, i all hovedsak gjennom nybygg og overtakelser av hotell. Scandic har en attraktiv pipeline som innebærer en gjennomsnittlig tilvekst på 1500 rom i året. Med Scandic GO forventer en at tilveksten øker til 2500-3000 rom i året.

Det nye varemerket åpner opp for hotell med kompakte rom og færre fellesarealer sammenliknet med fullservice-hotellene.

– Scandic GO er en perfekt tilvekst til det ledende Scandic-tilbudet vårt. Vi tar med oss mye lærdom fra tidligere prosjekter inn i lanseringen, og jeg er overbevist om at dette vil styrke vekstpotensialet, sier Mathiesen.

Scandic GO Neon sign - Hotellvaremerke
De første Scandic GO hotellene åpnes i fjerde kvartal 2020 (bildekilde: scandic hotels)

– Vi er svært glade for å lansere Scandic GO i Norge. Dette er en mulighet for Scandic til å etablere oss i et nytt segment, og det vil komplementere den eksisterende porteføljen av fullservice-hoteller, sier Asle Prestegard, fungerende administrerende direktør i Scandic Norge.

Lekent, ungt, urbant design, kompakte og funksjonelle rom og en hotellopplevelse styrt av gjestens egen digitale enhet; dette vil være fokus for Scandic GO. Inn- og utsjekking og tilgang til hotellrommet håndteres via Scandics mobilapplikasjon.

Romunderholdning er tilpasset hvordan vi i dag oppsøker og bruker informasjon, nyheter og underholdning. Muligheten for “casting” fra gjestens digitale enheter til rommets tv har derfor blitt prioritert fremfor et bredt utvalg tv-kanaler.

I første fase vil fem hoteller renoveres og lanseres under Scandic GO-paraplyen:

1. Scandic No. 53, Stockholm

2. Scandic Upplandsgatan, Stockholm

3. Scandic Karl Johan, Oslo

4. Scandic Grensen, Oslo

5. Scandic Webers, København

Flere nyheter og artikler om Scandic finner du HER

Facebook
Twitter
LinkedIn

Kategorier

Stikkord

Relaterte Innlegg

Kommentarer

Ent innlegg

(foto: ©otoerres)

Reiselivsmagasinet på RadioRiksOslo torsdag 25. april 2024

(Foto: Ivan Sardi)

Økende interesse for sykkellandet Kroatia

Sykehusskip: Håndterapeut Yieddy Ferreira jobber med mobilitet sammen med en pasient (Foto: Tirsa Tapia Zamora)

Nytt sykehusskip for gratis kirurgi og opplæring i Afrika sør for Sahara

Fra mellomoppgjøret i 2023 (Foto: HK/LO)

Fare for streik i norske taxfree-butikker

Illustrasjonsbilde: Avinors elfly over Trondheim lufthavn, Værnes (Foto: Øystein Løwer / Avinor)

Norge skal etableres som internasjonal testarena for null- og lavutslippsluftfart