logo-white

Scandic tok storeslem blant hotellkjedene

Scandic Hotels tok gull i kategoriene «Årets unge leder», «Den store fremgangen», «Kundedialog», og «Klagebehandling» og fikk hederlig omtale for PR i forbindelse med sin frokostlansering da årets HSMAI-priser ble delt ut. 

Svein Arild Steen-Mevold (Scandic)
Svein Arild Steen-Mevold (Scandic)

— Dette er virkelig en stor dag for alle i Scandic! Jeg er så stolt og glad over hva vi har klart å få til etter integrasjonen med Rica. Vår klare ambisjon har hele tiden vært å vinne gjestenes tillit, og levere den aller beste gjesteopplevelsen. Å vinne alle disse prestisjetunge prisene i konkurranse med resten av aktørene i den norske reiselivsbransjen gleder meg enormt, sier Svein Arild Steen-Mevold, administrerende direktør for Scandic Hotels.

Det var mange utfordringer knyttet til integrasjonsprosessen med Rica. Men resultatet er et betydelig reiselivsselskap som har klart å beholde det beste fra de to kjedene, lyder juryens begrunnelse i forbindelse med prisen «Den store fremgangen» som Scandic vant for andre året på rad.

— Det er fantastisk å se at Scandic kan hevde seg så godt i sterk konkurranse med dyktige aktører i hele den norske reiselivsbransjen. For oss er prisene av enormt stor betydning! Scandic har styrket sin markedsposisjon betraktelig i Norge det siste året, og dette gir oss giv til å fortsette å jobbe knallhardt for å bygge Scandics posisjon i 2016, sier Tine Birkeland, markedsdirektør i Scandic Hotels.

Tett på gjesten

Scandic Havet mottok pris for beste kundedialog. Juryen trekker frem at med et tøft utgangspunkt så snakker Certificate of Excellence på Tripadvisor og en rangering som nr. 1 på Booking.com for seg selv. Hotelldirektør Henry Hansen var strålende fornøyd.

— Dette er helt fantastisk! Scandic Havet har kun vært i drift i 1 år og 5 måneder, og allerede ser vi resultater av det harde arbeidet som alle på hotellet har lagt ned. Det gir motivasjon til å fortsette å ta Scandic Havet til nye høyder, sier Hansen entusiastisk.

Også Scandic Nidelven ble hedret foran en samlet reiselivsbransje etter at de mottok prisen for beste klagebehandling. Juryen trekker frem at hotellet går foran som et lysende eksempel, hvor hotelldirektøren selv overvåker og svarer på alle tilbakemeldinger på blant annet Tripadvisor.

— Våre ansatte fortjener all mulig honnør, de har virkelig «passion» for service i alle ledd, samt det å skape unike hotellopplevelser hver dag for våre gjester, sier Kjetil Vassdal, hotelldirektør ved Scandic Nidelven i Trondheim.

— Kjetil og hans eminente team gjør fantastisk jobb! De bruker de få klagene som kommer til stadig forbedring. Sammen med publikumsprisen på Grand Travel Awards som de vant tidligere i januar er det lett å se at Scandic Nidelven er ett av Norges absolutt beste hoteller, sier Steen-Mevold.

Facebook
Twitter
LinkedIn

Kategorier

Stikkord

Relaterte Innlegg

Kommentarer

Ent innlegg

(foto: ©otoerres)

Reiselivsmagasinet på RadioRiksOslo torsdag 25. april 2024

(Foto: Ivan Sardi)

Økende interesse for sykkellandet Kroatia

Sykehusskip: Håndterapeut Yieddy Ferreira jobber med mobilitet sammen med en pasient (Foto: Tirsa Tapia Zamora)

Nytt sykehusskip for gratis kirurgi og opplæring i Afrika sør for Sahara

Fra mellomoppgjøret i 2023 (Foto: HK/LO)

Fare for streik i norske taxfree-butikker

Illustrasjonsbilde: Avinors elfly over Trondheim lufthavn, Værnes (Foto: Øystein Løwer / Avinor)

Norge skal etableres som internasjonal testarena for null- og lavutslippsluftfart