Reisende som bestiller sine flyreiser online hos reisebyrået Sembo får større frihet og persontilpassede reiseopplevelser etter at Sembo tok i bruk Amadeus Seat Map Plug In. Løsningen gjør det enkelt for reisende selv å velge sete på flyet, ved å integrere tilleggstjenesten for setebooking fra de ulike flyselskapene.

– Vi valgte Amadeus Seat Map Plug In i stedet for en vanlig webservice-basert integrasjon, fordi det gjorde at vi kunne integrere en bevist velfungerende løsning på svært kort tid. Slik kunne vi også spare utviklingsressurser, sier Andreas Elmgren, COO i Sembo.

Løsningen ble introdusert i midten av februar og fire måneder senere er Andreas Elmgren svært fornøyd med resultatet:

– Etter at funksjonen for setevalg ble innført har vi opplevd en økning i antall bestilte seter. Dette er et tegn på at setekartet gir kundene våre en mer personlig og forenklet bestillingsopplevelse.

Mer enn 131 flyselskaper er tilknyttet Amadeus Ancillary Services (som setevalg er en del av) hvorav 99 har tatt i bruk tjenesten fullt og helt. Løsningene gjør at online reisebyråer kan være en plattform der reisende får oppfylt alle sine reisebehov på ett sted. Amadeus’ tilleggstjenester brukes over hele verden og har gitt merverdi for passasjerer og økte inntekter for flyselskaper og online reisebyråer, med en økning på 80 prosent i 2016.

Les flere saker om Amadeus HER og om Sembo HER 

Les flere B2B-saker HER og HER

Kommentarer