Japan National Tourism Organization har inngått et samarbeid med fullservicebyrået Related, som fremover skal stå for turistrådets PR-, markedsførings- og representasjonsaktiviteter i Norge, Sverige, Danmark og Finland. Formålet er å øke bevisstheten om alt man kan oppleve på reise i Japan.

Japan - Illustrasjon - Related
Det er økende interesse for Japan bland skandinaviske turister. Nå inngår landets turistmyndigheter, JNTO, et markedsføringssamarbeide med PR-byrået Related (Foto: JNTO/Related.dk)

Turistrådet i Japan (JNTO) har nettopp valgt fullservicebyrået Related som sin nordiske representant i Norge og de andre nordiske landene.

Fremover vil det dermed være Related som håndterer turistrådets PR-, markedsførings- og representasjonsaktiviteter i det nordiske markedet – med fokus på å øke bevisstheten om mangfoldet i Japan.

– Japan har en helt unik blanding av rik kultur og historie på den ene siden og moderne, futuristiske byer og teknologier på den andre. Denne kombinasjonen finnes ikke mange steder i verden. Landet er verdenskjent for sin arkitektur, design og estetikk – samt matkulturen, som faktisk står på UNESCOs verdensarvliste. Landet har også en utrolig vakker og variert natur, med mange fjell som kan utforskes både til fots og på ski. I tillegg har hovedstaden Tokyo flere ganger blitt kåret til en av verdens tryggeste byer, og den er i tillegg den byen i verden med flest Michelin-stjerner, forklarer direktør Henrik Koch i Related.

Related vil spesielt fokusere på å øke bevisstheten om Japan og reisemålets mange muligheter blant turoperatører og reisebyråer. I tillegg vil en rekke PR- og markedsføringsaktiviteter åpne øynene til enda flere nordiske reisende for Japans kvaliteter som reisemål, enten man er opptatt av gastronomi, kultur, natur, kunst, design, storbyferie eller avslapning – eller en blanding av det hele.

– De siste årene har vi sett en økende interesse for Japan blant nordiske reisende. Japan har noe for alle, uavhengig av preferanser. Derfor ser vi frem til å samarbeide med Related om å strategisk posisjonere Japan i det nordiske markedet, og igjen å ønske nordiske reisende velkommen til Japan etter pandemien. Related har omfattende erfaring og ekspertise, og vi ser frem til sammen å presentere Japans mange muligheter for nordiske reisende, sier administrerende direktør Tomohide Ichikawa ved JNTOs London-kontor.

Aktivitetene for Japan National Tourism Organization håndteres hos Related av Hanna Johansson (reisebransjen) og Christina Holm Hansen (presse)

Kommentarer