logo-white

South African Tourism inviterer reisebransjen og media til Nordisk roadshow

South African Tourism har som et strategiske mål å øke internasjonale ankomster med fire millioner og samtidig øke lokal turisme med én million de neste fem årene. Som et ledd i denne strategi har organisasjonen et internasjonalt markedsfokus i de nordiske landene. De første roadshowene starter i oktober 2017.

Sør-Afrika hadde totalt over 100.000 reisende fra de nordiske landene i 2016, som er en imponerende økning på 11% fra forrige år. Veksten fortsetter positivt og statistikken for turister var 55.513 fra januar til juni 2017. Det er 9% økning sammenlignet med samme periode i fjor. Et resultat av det økte potensialet i dette markedet, har South African Tourism bestemt seg for å tildele ytterligere markedsstøtte til den nordiske regionen og styrke sin tilstedeværelse med ønske om å tiltrekke seg flere mennesker fra Skandinavia og Norge som vil besøke Sør-Afrika.

South African Tourisms første nordiske roadshow går av stabelen mellom 23.-27. oktober 2017. Målet er at de 20 deltagende reiselivsaktørene fra Sør-Afrika skal gjøre seg mer kjent i Sverige, Norge, Danmark og Finland. Det er også fokusert på å invitere med nye og små, interessante selskaper som passer til de nordiske forbrukerene, for å vise variasjonen av produkter som finnes i Sør-Afrika. Den nordisk reiselivsbransjen og media er invitert til å delta på de ulike arrangement på roadshowet.

– Samarbeid og partnerskap med reiselivsbransjen er en av de mest effektive måter for å tiltrekke oss turister fra denne regionen. Det er grunnen til at dette roadshow er så viktige for oss. Utover dette får sørafrikanske reiselivsaktører direkte kontakt med reiselivsaktørene i Norden. Dette er en av måtene som vi i South African Tourism kan bidra med for å leve opp til vårt mandat om å skape et godt miljø for deres business og bidra til en inkluderende økonomisk vekst, sier Sthembiso Dlamini, Chief Operations Officer hos South African Tourism.

Dette roadshow vil kapitalisere på den økende interessen blant progressive og eventyrlystne svensker, nordmenn, finner og dansker som vil reise til Afrika, ved å vise en serie spennende produkter som kan bidra til å selge Sør-Afrika som destinasjon.

South African Tourism håper at roadshowet vil bidra med verdifull informasjon om Sør-Afrika til reiselivsaktørene i Norden, og om det store utvalget av opplevelser for turistene.

Det innbefatter urbane og historiske kulturelle opplevelser som vil åpne opp for møter med lokalbefolkningen samt nyte av naturen, dyrelivet og alle de eventyrlige aktivitetene som Sør-Afrikas naturskjønne land med vakker kystlinje byr på.

Utover opplevelsesarrangører, deltar mange aktører fra hotell- og overnattingssektoren som utgjør en viktig del av de utvalgte utstillerne på roadshowet.

Den nordiske workshopen starter kl. 17.00 hver dag i disse byene:

23. oktober 2017 — København: Radisson Blu Scandinavia Hotel

24. oktober 2017 — Oslo: Radisson Blu Plaza Hotel

25. oktober 2017 — Stockholm: First Hotel Norrtull

26. oktober 2017 — Helsinki: Glo Art Hotel

South African Tourism sitt nordiske roadshow arrangeres for reisebransjen av United Spirit Nordic. Påmelding og mere informasjon fås hos

Anne Klintfält

 

Facebook
Twitter
LinkedIn

Kategorier

Stikkord

Relaterte Innlegg

Kommentarer

Ent innlegg

(Kilde:/skjermdump: Flightradar24.com)

Avinor: Forsiktig åpning av luftrommet over Sør-Norge

(foto: ©otoerres)

Reiselivsmagasinet på RadioRiksOslo torsdag 25. april 2024

(Foto: Ivan Sardi)

Økende interesse for sykkellandet Kroatia

Sykehusskip: Håndterapeut Yieddy Ferreira jobber med mobilitet sammen med en pasient (Foto: Tirsa Tapia Zamora)

Nytt sykehusskip for gratis kirurgi og opplæring i Afrika sør for Sahara

Fra mellomoppgjøret i 2023 (Foto: HK/LO)

Fare for streik i norske taxfree-butikker