logo-white

Star Tour investerer 450 millioner i nye familiehoteller

Enda et reiseår er over og nærmere 300.000 nordmenn har feriert med Star Tour i 2015. Trygghet og kvalitet blir mer og mer viktig for norske reisende, særlig er trenden sterk blant familier. Star Tour satser stort på denne kundegruppen og investerer nå hele 450 millioner i nye familiehoteller.

Nora Aspengren (Star Tour)
Nora Aspengren (Star Tour)

– Familier som reiser på ferie sammen blir en stadig mer raffinert kundegruppe, de har ofte mange ulike behov som skal sikres samtidig og de vet akkurat hva de vil ha. Star Tour har lenge spesialisert seg på familievennlige hoteller, og nå investerer vi ytterligere i denne kategorien, sier kommunikasjonsansvarlig Nora Aspengren.

Best i Norge på familieferie

Star Tour har nå signert kontrakter for 10 nye konsepthoteller som er spesialdesignet for barnefamilier. Dette gjør at Star Tour vil kunne tilby totalt 22 egne konsepthoteller til sine reisende denne sommeren. Med dette har Star Tour det desidert bredeste tilbudet konsepthoteller for denne kundegruppen blant reiseoperatører i Norge.

Verdens største reisekonsern TUI Group, som Star Tour er en del av, rapporterte nylig et resultat med en vekst i underliggende driftsresultat på 22,9 prosent til 1,1 milliarder kroner og en 8 % omsetningsøkning til 20 milliarder euro. Den nordiske regionen har drevet mye av selskapets vekst, noe som gjør investeringen i det nordiske markedet enda viktigere.

Hotellet er viktigere enn destinasjon

Totalt må Star Tour sende nærmere 45.000 nordmenn på familieferie i 2016 for at investeringen skal lønne seg. Økt fokus på trygghet og kvalitet blir stadig viktigere for norske reisende, og selskapet er ikke i tvil om at investeringen vil bli en suksess.

– Driverne i vår bransje er i endring. Nå handler mye om hotell og fasiliteter fremfor destinasjon, slik man tradisjonelt har sett på det før. Tradisjonell måte å tenke reisebransje på. Derfor velger vi å investere i egne konsepthoteller som utelukkende kontrolleres av oss, sier Aspengren.

– Vi anslår 20 % økning i antall bestillinger av familiekonsepter.  Inkludert i konseptet er eksempelvis gratis bamseklubb (nytt i 2016), baby club, Les Mills treningstimer, et bredt bassengutvalg samt flere á la carte og buffet restauranter.

Star Tours 22 Blue Village Family Life-hoteller sommeren 2016

  • Kos, Hellas (nytt)
  • Korfu, Hellas (nytt)
  • Zakynthos, Hellas (nytt)
  • Rhodos, Hellas (nyt)
  • Kypros (nytt)
  • Side, Tyrkia (nytt)
  • Bodrum, Tyrkia (nytt)
  • Marmaris, Tyrkia (nytt)
  • Menorca, Spania (nytt)
  • Cala Bona, Mallorca (nytt)
  • Sardinia, Italia
  • Nissi Beach, Kypros
  • Fig Tree Bay, Kypros
  • Antalya, Tyrkia
  • 2x Kreta, Hellas
  • Samos, Hellas
  • 2x Kolymbia, Rhodos, Hellas
  • Alcudia, Mallorca, Spania
  • 2x Gran Canaria, Spania

 

Facebook
Twitter
LinkedIn

Kategorier

Stikkord

Relaterte Innlegg

Kommentarer

Ent innlegg

(bildekilder: visitnc.com/related.dk)

På stjernejakt i det sørlige USA

(Kilde:/skjermdump: Flightradar24.com)

Avinor: Forsiktig åpning av luftrommet over Sør-Norge

(foto: ©otoerres)

Reiselivsmagasinet på RadioRiksOslo torsdag 25. april 2024

(Foto: Ivan Sardi)

Økende interesse for sykkellandet Kroatia

Sykehusskip: Håndterapeut Yieddy Ferreira jobber med mobilitet sammen med en pasient (Foto: Tirsa Tapia Zamora)

Nytt sykehusskip for gratis kirurgi og opplæring i Afrika sør for Sahara