Det 43. Germany TravelMart TM (GTM) i Nürnberg ble en stor suksess med gode tilbakemeldinger fra både innenlandske tyske besøkende og utenlandske gjester. En rundspørring fra DZT viste at 18 prosent var på GTM for første gang, 82 prosent hadde vært der minst to ganger — mer enn 50 prosent over ti ganger. Hele 88 prosent sa at de ville delta på GTM i 2018 også.

Fra GTM 2015 i Erfurt (foto: ©otoerres)

BAYERN TOURISMUS Marketing GmbH (by.TM) og Congress- og Tourimus-Zentrale Nürnberg var vertskap for årets GMT.  På denne viktige B2B-plattformen for tysk, innkommende turisme orienterte om lag 500 eksperter og beslutningstakere fra reisebransjen seg, samt fagjournalister fra alle viktige kildemarkeder, om de nyeste trendene, utviklingen og turistproduktene i Tyskland.

På todagers-workshopen på NürnbergMesse ble ca. 330 tilbydere fra hotell- og transportbransjen, internasjonale så vel som lokale og regionale turistorganisasjoner, kjent med mangfoldet, produktene og kvaliteten tyske tilbydere representerer. I tillegg ble rundt 19.000 avtaler inngått.
Ekstra stor pris satte årets tilbydere på den smidige organiseringen alt bar preg av under avviklingen. Fremhevet ble også bruken av offentlige transportmidler.

Petra Hedorfer, styreleder i Deutsche Zentrale für Tourismus e.V. (Tysklands nasjonale turistkontor), oppsummerte GTM 2017:

– Bayern og byen Nürnberg har, takket være knirkefrie organisering av årets GMT, skapt en meget sympatisk og høyst personlig atmosfære innenfor profesjonelle rammer. Reiselandet Tyskland presenterte seg på utmerket måte. Alle organisatorene og de tallrike hjelperne fortjener stor takk for sin flotte innsats.»

Jens Huwald, markedssjef for by.TM, la til:

– Å få denne enestående muligheten til å representere Reiselandet Tyskland internasjonalt for folk fra over 50 nasjoner, var en stor ære for oss. Vi vet fra våre bayerske partnere at det skapes masse virksomhet i Nürnberg, og vi kan glede oss til tallrike tweets, e-poster og meldinger som vil gjøre fristaten enda bedre kjent verden over.»

Yvonne Coulin, markedssjef for Congress- und Tourismus-Zentrale Nürnberg, la til:

– Nürnberg fikk mulighet til å vise internasjonal reisebransje og fagjournalister hvilket potensiale vi har som turistmål. For alle våre partnere i Nürnberg og Franken var det en stor glede og ære å være vertsby for GTM 2017.»

Tidsriktig organisering, kommunikasjon i sosiale mediekanaler og grønne arrangementer

For fortsatt å nå et bredest mulig publikum, har DZT inkludert de sosiale mediekanalene i sin kommunikasjon. Fra sin Twitter-konto sendte GMT 9.342 tweets mellom 6. og 9. mai, og de genererte rundt 150.000 visninger på kanalen gntblive.

Årets GTM var en grønn begivenhet, som i tidligere år. GTM 2017 er allerede blitt belønnet med kvalitetsstempelet «Green Note».

Kommentarer